همشهری آنلاین: مستند سینمایی «شکار ارواح» به کارگردانی رائد انضونی به نمایندگی از فلسطین در اسکار ۲۰۱۹ حضور می‌یابد.

شکار ارواح

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، اين فيلم نخستين بار زمستان سال گذشته در بخش پانوراما در جشنواره برلين به نمايش درآمد و برنده جايزه بهترين مستند و نامزد دريافت جايزه فيلم برگزيده تماشاگران شد. حضور در جشنواره‌هاي فيلادلفيا و سياتل در آمريكا و نامزدي كسب جايزه بزرگ هيات داوران از جشنواره معتبر مستند شفيلد در انگليس هم در سياهه افتخارهاي «شكار ارواح» به چشم مي‌خورد.

كميته معرفي فيلم برگزيده براي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نود و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار به نمايندگي از وزارت فرهنگ فلسطين «شكار ارواح» را روانه رقابت در اسكار 2019 كرد. در بخشي از بيانه معرفي اين فيلم آمده است: «از سال 1967 تا امروز بيش از 800 هزار شهروند فلسطيني به زندان‌هاي رژيم صهيونيستي افتاده و شكنجه روحي و جسمي شده‌اند. اين فيلم با حضور زندانيان پيشين ساخته شده و با افتخار در اسكار شركت مي‌كند.»

انضوني نخستين مستند خود «تعميرم كن» را سال 2009 ساخت و «شكار ارواح» دومين مستند بلند او در مقام كارگردان است. خود او كه طعم زندان‌هاي رژيم صهیونیستی را چشيده در كنار رمزي مقدسي و محمد خطاب در فيلمي ايفاي نقش كرده‌اند كه در واقع بازسازي صحنه‌هاي شكنجه در زندان‌هاي صهيونيست‌هاست بلكه اندكي از فشار رواني بر تن و جان زندانيان پيشين كاسته شود.

سينماي فلسطين دو بار در سال‌هاي 2005 با «اينك بهشت» و 2013 با «عمر» هر دو به كارگرداني هاني ابواسعد در ميان پنج نامزد نهايي كسب اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان حضور داشته است. اين كشور آسيايي تا امروز يازده نماينده به اسكار معرفي كرده است.

کد خبر 414990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha