همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق در حکمی رئیس حشد الشعبی این کشور را از تمامی مناصب دولتی‌اش و از ریاست حشد الشعبی برکنار کرد.

حیدر العبادی رئیس حشد‌الشعبی

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد الشعبی این کشور را از سمتش برکنار کرد.

دفتر العبادی در بیانیه‌ای اعلام کرد که "فیاض به دلیل ورود به فعالیت‌های سیاسی و حزبی و همچنین تمایل به انجام مسائل سیاسی که با پست‌های امنیتی و اطلاعاتی سازگاری ندارد، از کلیه مقام‌های دولتی خود برکنار می‌شود".

در این بیانیه همچنین آمده است: با استناد به مفاد قانون اساسی عراق، اختیارات خود و بر اساس مقررات و دستورالعمل‌های موجود در این رابطه و همچنین دستورات قبلی خود در مورد منع استفاده از پست‌های امنیتی حساس برای فعالیت‌های حزبی، تصمیم به برکناری فالح الفیاض از تمامی مناصبش گرفتیم.

در دستور نخست وزیر عراق تاکید شده که این حکم از همان لحظه صدور لازم الاجرا است.

فیاض یکی از رهبران ائتلاف "النصر" به ریاست حیدر العبادی بوده و سمت ریاست حشد الشعبی و مشاور امنیت ملی عراق را نیز برعهده داشت.

این درحالی است که پیشتر یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرده بود که ۲۸ عضو ائتلاف النصر از این ائتلاف خارج شده‌اند که فالح فیاض در راس این افراد قرار دارد.

کد خبر 414984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha