همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «هرگز رو برنگردان» به کارگردانی فلورین هنکل فن دونرسمارک به نمایندگی از آلمان در نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند.

هرگز رو برنگردان

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، دونرسمارك 45 ساله كه بيشتر با فيلم برنده اسكار «زندگي ديگران» شناخته مي‌شود، هشت سال پس از «توريست» دوباره روي صندلي كارگرداني نشست و «هرگز رو برنگردان» را درباره دوران پس از جنگ ساخت. سومين فيلم او در مقام كارگردان پنج روز ديگر در بخش مسابقه جشنواره ونيز رونمايي مي‌شود و نخستين نمايش آن در منطقه آمريكايي شمالي چهار روز بعد از ونيز در جشنواره فيلم تورنتو خواهد بود.

كميته انتخاب نماينده سينماي آلمان براي رقابت در اسكار 2019 «هرگز رو برنگردان» را از ميان فهرست 11 فيلم برگزيد؛ پروژه‌اي كه بر اساس رويدادهاي واقعي ساخته شده و داستان يك دانشجوي هنر در آلمان است كه عاشق همكلاسي خود مي‌شود اما پدر دختر كه استاد برجسته رشته پزشكي است، براي بر هم زدن اين رابطه دست به هر كار مي‌زند، غافل از اينكه سرنوشت هر سه نفر با جنايتي دكتر سال‌ها پيش مرتكب شده به هم گره خورده است.

حق پخش «هرگز رو برنگردان» پيش از نخستين نمايش جهاني در ونيز به 60 كشور فروخته شده و سوني پيكچرز حق پخش آن را در آمريكاي شمالي در اختيار دارد. آلمان متحد از سال 1990 تا امروز 10 بار نامزد دريافت جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان شده و دو بار در سال‌هاي 2002 با «هيچ‌كجا در آفريقا» و 2006 با «زندگي ديگران» اسكار برده است. آخرين نامزدي يك فيلم آلماني در اسكار دو سال پيش با «توني اردمان» مارن آدي در 2016 بود.

پيش از اتحاد دو آلمان در 1990، آلمان‌غربي يك مرتبه با «طبل حلبي» فولكر شلندورف در 1979 برنده اسكار و 13 بار نامزد دريافت آن شده بود. سهم آلمان شرقي هم از اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان يك نامزدي با «جيكوب دروغگو» فرانك بير در 1976 بود.

کد خبر 414964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha