همشهری آنلاین: با افت میزان ذخایر انبارهای نفت و بنزین آمریکا، قیمت نفت خام بیش از ۱ درصد جهش کرد.

oil

مهر به نقل از رویترز نوشت: روز چهارشنبه هفتم شهريورماه، درحالی‌که با وحشت خریداران از تحریم‌های آمریکا، صادرات نفت ایران کاهش یافت و میزان ذخایر انبارهای نفت و بنزین آمریکا افت کرد، قیمت نفت خام بیش از ۱ درصد جهش کرد؛ برنت به بالاترین سطح ۷ هفته‌ای خود رسید و نفت آمریکا هم بالاترین قیمت ۳ هفته‌ای خود را ثبت کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۱.۱۹ دلار یا ۱.۶ درصد جهش کرد و در ۷۷.۱۴ دلار بسته شد. این شاخص نفتی در معاملات امروز به ۷۷.۴۱ دلار هم رسید که بالاترین قیمت آن از ۱۱ جولای تاکنون است.

نفت خام آمریکا ۹۸ سنت یا ۱.۴ درصد بالاتر، در قیمت ۶۹.۵۱ دلار برای هر بشکه بسته شد. این شاخص هم در معاملات امروز قیمت ۶۹.۷۵ دلار را ثبت کرد که بالاترین قیمت آن از ۷ آگوست تاکنون است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام انبارهای تجاری این کشور در هفته گذشته ۲.۶ میلیون بشکه کاهش یافته که خیلی از مقدار ۶۸۶۰۰۰ بشکه کاهشی که تحلیل‌گران رویترز پیش‌بینی کرده بودند، بیشتر است.

اندرو لیپو، رییس اتحادیه نفتی لیپو، گفت: قیمت‌های نفت امروز با افت میزان ذخایر انبارهای آمریکا تقویت شد. صادرات در حال افول ایران و کاهش صادرات ونزوئلا به علت آسیب دیدن پایانه‌های نفتی این کشور، هم باعث بالا رفتن قیمت‌ها شد.

تحلیل‌گران می‌گویند قیمت‌های نفت با نشانه‌هایی از این که صادرات نفت ایران سریع‌تر از آن‌چه قبلا پیش‌بینی می‌شد در حال کاهش است، افزایش یافته‌اند.

داده‌های اولیه تجاری تامپسون رویترز نشان می‌دهد که صادرات ماهیانه نفت و میعانات ایران در ماه آگوست برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۷ تاکنون کمتر از ۷۰ میلیون بشکه خواهد شد.

chart

 

chart

قبل از ۴ نوامبر که تاریخ اجرایی شدن تحریم‌های نفتی ضد ایرانی آمریکاست، بسیاری از خریداران نفت خام، واردات خود از ایران، سومین تولیدکننده بزرگ اوپک، را کاهش داده‌اند.

کد خبر 414950

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha