همشهری آنلاین: هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی با تقدیر از شرکت‌کنندگان و وعدۀ مرضیه برومند برای انتشار گزارشی از هزینه‌های جشنواره به پایان رسید.

عروسکی

به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه - هفتم شهریور - آئین پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک در محوطه بیرونی تالار وحدت با اجرای ستاره اسکندری و مبارک برگزار شد.

مرضیه برومند در ابتدای این مراسم پس از مروری بر آنچه در طول این جشنواره گذشته بود، به دو عید قربان و‌ فطر که آغاز و پایان جشنواره با آن‌ها همراه بود و اینکه ‌خودش هم سید است اشاره و از حضور وزیر ارشاد سیدعباس صالحی در این‌ ‌رویداد بویژه‌ برای شرکت ‌در شادپیمایی قدردانی کرد و گفت: تا حالا وزیر وزرا را در شادی دیده بودید؟ باعث خوشحالی بود که آقای صالحی در شادپیمایی حضور داشت چون مسئولان کمتر در این رویدادها شرکت می‌کنند در حالی که وظیفه دارند برای شادی مردم اقدام کنند.

او افزود: همچنین از صدا و سیما تشکر می‌کنم که با من همراهی کرد در حالی که خیلی وقت بود از صدا و سیما دلخور بودم ولی در این دوره همکاری زیادی کردند و من ممنونم از این بابت و امیدوارم حمایتشان از رویدادهای فرهنگی ادامه یابد.

او از رسانه‌ها نیز تشکر‌ کرد و با اشاره به گزارش انتقادی یکی از روزنامه‌ها درباره تشکر برومند از بخش فرهنگی سفارت فرانسه در نشست خبری، گفت: حتی از روزنامه کیهان هم که درباره ما نوشتند، تشکر می‌کنم.‌ دوستان پرسیده بودند دو میلیارد بودجه از کجا آمده؟ که البته این معلوم است چون از معاونت هنری و از سوی آقای افضلی (مدیر مؤسسه توسعه هنرهای معاصر) آمده ولی اینکه این پول چه شده مهم است که به زودی گزارش مربوط به هزینه‌ها را منتشر می‌کنیم.

برومند افزود: از گروه‌های خارجی هم تشکر می‌کنم که حضورشان معنادار است، چون از جنگ یا چیز دیگر نترسیدند یا از اینکه در گذرنامه هایشان سفر به ایران باشد.‌ضمن اینکه باز هم از گروه فرانسه به طور ویژه تشکر‌ می‌کنم.

در بخش بعدی این مراسم، از وحید خسروی عروسک‌گردان اهل سرپل ذهاب که پس از زلزله در تلاش بوده تا شادی را برای کودکان این زلزله زده بیاورد قدردانی ویژه شد و او ‌در‌ سخنانی از مردم ایران برای همراهی‌شان در زمان زلزله تشکر کرد.

دیگر هنرمندی که با حضور احترام برومند و مرضیه محبوب تقدیر شد، فرشته ابراهیمی از خراسان رضوی بود.

سپس با حضور بهروز غریب‌پور، شهرام کرمی و اردشیر صالح‌پور بزرگداشت زهرا صبری برگزار شد.

این کارگردان تئاتر با صدایی لرزان و احساساتی شده، خطاب به برومند گفت: من در جشنواره‌های زیادی جایزه گرفتم ولی امشب برایم چیز دیگری بود.

در ادامه این برنامه، دبیر‌ جشنواره با همراهی معاون هنری، مدیرعامل فارابی و مدیر مجموعه فرهنگی عباس آباد از

علی رمضانی مدیر کل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای همراهی در بخش دانش آموزی جشنواره تقدیر کرد.‌

در پایان این مراسم از تمام کارگردان های بخش های مختلف جشنواره دعوت شد تا تندیس جشنواره عروسکی را دریافت کنند.

برومند به عنوان دبیر جشنواره پس از اهدای تندیس ها گفت: از دوره قبل خیلی گفته شد که برگزیدگانی هم داشته باشیم و از دوره قبل جوایزی داده شد.‌ بنابراین به انتخاب خودم سه جایزه شامل لوح تقدیر و تندیس را اهدا میکنم به نمایش «اسب آبنوس» به کارگردانی مریم ضیایی، نمایش محیطی «مترسک» حسین عباس زاده از بیرجند و گروه نمایش ماهی برای نمایش سیمین و فرزان.

در این‌ مراسم احترام برومند، مرضیه محبوب، بهروز غریب‌پور، اردشیر صالح پور، زهرا صبری، حسین مسافر آستانه، ارمغان بهداروند، لیلی رشیدی، سیدمجتبی حسینی معاون هنری، شهرام‌ کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر، نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی‌ از جمله هنرمندان و‌ مدیران حاضر بودند.

کد خبر 414943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha