همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به جو پایدار در بیشتر مناطق کشور از بارش پراکنده در ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و دامنه‌های زاگرس جنوبی خبر داد.

پارک بازی بادبادک

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی در بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته آسمانی آفتابی و جوی نسبتاً پایدار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز( ۷ شهریور) در برخی مناطق ارتفاعات البرز شرقی و طی فردا و پس‌فردا (۸ و ۹ شهریور) در برخی از مناطق ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا (۷ و ۸ شهریور) در بعدازظهر در برخی مناطق شمال و شرق هرمزگان ، جنوب سیستان و بلوچستان و دامنه‌های زاگرس جنوبی رشد ابر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده وزش باد و خیزش گرد و غبار در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان در مورد وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس فردا ( ۸ و ۹ شهریور) صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای پایتخت طی این دو روز به ترتیب ۳۷ و ۲۴ درجه سانتیگراد و ۳۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای آورده است: به اطلاع می‌رساند از بعد از ظهر امروز و روز پنج شنبه ( ۷ و ۸ شهریورماه) در شمال سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و در برخی نقاط طوفان گرد و خاک رخ خواهد داد که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بخصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده‌ای به کار گرفته شود.

کد خبر 414925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha