همشهری‌آنلاین: نخستین نشست کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیکِ تدوین برنامه پنج‌ساله سوم در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ابتدا نشست گفت: بر اساس نظام‌نامه‌ای که برای تدوین برنامه پنج‌ساله سوم طراحی‌شده، کمیته‌هایی پیش‌بینی‌شده است تا کار مقدماتی تدوین برنامه را انجام دهند و نتایج این کمیته‌ها نهایتا در این کمیسیون مورد بحث و بررسی اعضا قرار می‌گیرد تا پس از تأیید، براي بررسی و تصویب نهایی به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود.

به گزارش ایسنا، محسن پورسيدآقايي افزود: روش کار کمیسیون به این صورت طراحی‌شده که سه جلسه برگزار خواهیم کرد. امروز (چهارشنبه هفتم شهريور) نخستین جلسه است و در این جلسه کارهایی که توسط کمیته‌های تخصصی حمل و نقل در زمینه مسایل کلیدی، ریشه‌ها و دلایل بروز مشکلات شهر تهران در حوزه حمل‌ونقل با استفاده از نظرهاي سایر کمیته‌ها، بررسی اسناد فرادستی، آسیب‌شناسی برنامه دوم، تحلیل وضع موجود تدوین‌شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهبردها و راه‌حل‌های این مسائل ارائه می‌شود.

پورسیدآقایی با بیان این‌که اعضا کمیسیون باید نظرهاي تخصصی خود را درباره عوامل موثر، راهبردها و راه‌حل‌های مسائل کلیدی شهر تهران در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک ارائه کنند، افزود: بعد از جمع‌بندی راه‌حل‌ها در جلسه امروز، بر اساس این راه‌حل‌ها، در جلسه بعدی، پروژه‌هایی که باید ظرف ۵ سال آینده در تهران انجام شود را تعیین و تعریف می‌کنیم و در جلسه پایانی، درباره احکام و منابع موردنیاز و روش به دست آوردن و مصارف آن‌ها بحث و بررسی و جمع‌بندی خواهیم داشت.

او تأکید کرد: ما تا پایان شهریورماه باید برنامه را آماده و نهایی کنیم و برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه كنيم.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران، در پایان نشست، پورسیدآقایی تأکید کرد که پیشنهادها و نقدهای اعضا کمیسیون را در تدوین برنامه پنج‌ساله به کار خواهد گرفت و این سند مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و پس از تکمیل نقایص، بر اساس راهبردها و راه‌حل‌های ارائه‌شده، در جلسه بعدی، پروژه‌ها تعریف و تعیین خواهند شد.

کد خبر 414897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha