چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت خارجه آمریکا در پی لغو سفر مایک پمپئو به پیونگ‌یانگ اعلام کرد ایالات متحده زمانی آماده مذاکرات با کره‌شمالی است که مشخص شود این کشور در مسیر تحقق خلع سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه دوم شهريور سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به کره‌شمالی را لغو کرد.

او به عدم پیشرفت کافی کره‌شمالی در مسیر خلع تسلیحات هسته‌ای، موردی که در نشست ماه ژوئن با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی به تایید رسیده بود، اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره این‌که نامه‌ای از یک مشاور کیم جونگ اون که موجب شد چهارمین سفر مایک پمپئو به کره‌شمالی در سال جاری لغو شود، خودداری کرد.

ناوئرت گفت، رئیس‌جمهور آمریکا و تیم امنیت ملی او شامل پمپئو و جان بولتون، مشاور امنیت ملی به این نتیجه رسیدند که "اکنون زمان مناسبی برای انجام این سفر نیست."

گرچه او گفت تلاش‌های دیپلماتیک "در جریان است" اما اشاره‌ای نکرد که آیا ارتباطات میان وزارت خارجه آمریکا و کره‌شمالی از جمعه برقرار است یا خیر.

او با اشاره به بیانیه‌ای از پمپئو گفت باوجود لغو این سفر، آمریکا حاضر است هر زمان که مشخص شود کیم جونگ اون آماده تحقق تعهدش مربوط به نشست سنگاپور با دونالد ترامپ برای خلع سلاح هسته‌ای کامل کره‌شمالی است، مشارکت داشته باشد.

ناوئرت گفت: جهان از این هدف که کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی باید این تعهد را اجرایی کند، حمایت می‌کند.

نگرانی‌های بسیاری در واشنگتن و دیگر کشورها وجود دارد مبنی بر این‌که کیم جونگ اون قصد ندارد بدون کاهش تحریم‌ها یا صدور اعلامیه‌ای رسمی برای پایان جنگ کره دست به خلع سلاح هسته‌ای بزند.

در همین حال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه به خبرنگاران گفت آمریکا احتمالا بهار آینده رزمایش‌های نظامی با کره‌جنوبی را از سر بگیرد. مانورهای امسال به نشانه حسن نیت و با هدف امحای تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی لغو شده بود.

کد خبر 414886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha