همشهری آنلاین: یک منبع نزدیک به رئیس جمهوری سوریه صحت خبر سفر هیئت آمریکایی به دمشق در ماه ژوئن را تایید کرد.

سوریه - آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، منبع نزدیک به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه صحت خبر دیدار محرمانه هیئت آمریکایی با دو نماینده از دو دولت سوریه را تایید کرد که حدود دو ماه پیش وارد دمشق شده و درباره شروط خروج نیروهای آمریکایی از کشور بحث و تبادل نظر کرده بودند.

یک مسؤول ائتلاف منطقه‌ای حامی اسد گفت، در ماه ژوئن یک هیئت آمریکایی وارد دمشق شده و با علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه دیدار کرد.

به گفته این منبع، در این دیدار موضوعات مربوط به بیرون راندن داعش از سوریه، پرونده حمله شیمیایی و سرنوشت اوستن تایس، روزنامه‌نگار ربوده شده در این کشور در سال ۲۰۱۲ مورد بررسی قرار گرفت.

روزنامه الاخبار لبنان در این باره نوشته بود، در هفته آخر ژوئن هیئتی متشکل از افسران سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در راس یک افسر ارشد آمریکایی با هواپیمای ویژه امارات وارد دمشق شدند و با علی مملوک در منطقه المزه دمشق دیدار کردند.

این روزنامه نوشته بود، مملوک در کنار سرتیپ دیب زیتون، رئیس سازمان اطلاعات عمومی و سرتیپ موفق اسعد، نایب رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه از هیئت آمریکایی استقبال کرد. این دیدار چهار ساعت به طول انجامید.

کد خبر 414881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha