همشهری آنلاین: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت که در رابطه با جرائم سازمان یافته ۵۵۵ نفر متهم که قاچاقچی اصلی بودند دستگیر شده و در اختیار محاکم هستند.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش ایسنا، علی مویدی در جلسه علنی صبح امروز، سه‌شنبه 6 شهريور، مجلس پس از ارائه گزارش کمیسیون صنایع درباره‌ قاچاق کالا و ارز گفت: در سال‌های گذشته شعب ویژه مبارزه با قاچاق چه در تعزیرات و چه در قوه قضاییه قابل توجه نبود اما طی سالهای گذشته هزار و ۱۲۴ شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا شکل گرفت و ۴۰ دادگاه تجدید نظر هم در این زمینه فعال است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در سه چهار سال گذشته ۲۲۲ پرونده به عنوان پرونده‌های مربوط به قاچاق سازمان یافته به محاکم تحویل داده شد که ۱۱ هزار میلیارد تومان حاصل این احکام بود که تاکنون هزار میلیارد تومان آن به خزانه واریز شده و مابقی تا پایان سال واریز می‌شود.

مویدی یادآور شد: در رابطه با جرائم سازمان یافته همچنین ۵۵۵ متهم که قاچاقچی اصلی بودند و اقتصاد را مختل می‌کردند دستگیر شده و در اختیار محاکم قرار گرفتند.

وی با اشاره به طرح رجیستری برای گوشی‌های تلفن همراه یادآور شد که ما از سال ۹۲ به بعد ۶۰۰ میلیون تومان به زیر ساخت‌ها اختصاص دادیم و درحال حاضر ۱۰ سامانه اصلی و ۲۰ سامانه فرعی داریم و می‌توانیم با قاطعیت بگوییم هیچ گوشی تلفنی در کشور فعال نیست مگر این که تشریفات قانونی آن رعایت و حقوق دولت پرداخت شده باشد.

مویدی با بیان اینکه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق ستادی فرادستگاهی است، افزود: در واقع کارکرد این ستاد را باید کارکرد نظام محاسبه کرد. از سال ۸۱ که فرمان رهبری درباره‌ی شکل گیری ستاد صادر شد تا سال ۹۲ ما فاقد قانون خاص و ساختار و سازمان مقررات داخلی بودیم اما در سال ۹۲ مجلس قانون مبارزه با قاچاق را وضع و ابلاغ کرد و ۲۶ دستگاه در حال حاضر این مسئولیت را به عهده دارند.

وی در پایان مهمترین دستاورد این ستاد را کاهش حجم قاچاق از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲ و نیم میلیارد دلار عنوان کرد.

کد خبر 414824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha