سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیکولوس هولو وزیر محیط زیست فرانسه در اعتراض به سیاست دولت این کشور در اولویت ندادن به مسائل زیست محیطی از مقام خود کناره گیری کرد.

نخست‌وزیر محیط زیست فرانسه استعفا کرد

به گزارش تارنمای یورونیوز، این مقام فرانسوی روز سه‌شنبه در یک مصاحبه رادیویی زنده تصمیم خود برای استعفا را اعلام کرد.

وی درگفت و گو با رادیو فرانس اینتر در اعلام تصمیم استعفای خود گفت: احساس می‌کردم که در تلاش برای پیشبرد برنامه‌های محیط زیستی تنها بوده‌ام.

هولو گفت: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و ادوارد فیلیپ نخست وزیر، قبل از اعلام این تصمیم از آن بی‌خبر بوده‌اند و احتمالا در صورت آگاهی از این تصمیم، تلاش می‌کردند من را منصرف کنند.

وی تصمیم استعفای خود را تصمیمی صادقانه و از روی مسئولیت‌پذیری توصیف کرد و گفت: دولت نتوانسته برای مسائل محیط زیستی اولویت قائل شود و این امر باعث شده که وی فقط بتواند گام‌های کوچکی بردارد.

تارنمای دویچه وله آلمان در واکنش به این اقدام؛ استعفای وزیر محیط زیست فرانسه را ضربه تکان‌دهنده به دولت فرانسه توصیف کرد و به نقل از وی نوشت که این استعفا ناشی از مجموعه‌ای از مسائل ناامیدکننده بوده است.

مکرون متعهد شده بود که بعد از توافق آب و هوایی سال 2015 پاریس، کشورش را به رهبر جهانی در یافتن راه‌حل‌هایی آب و هوایی تبدیل کند.

هولو همچنین گفت: نمی‌خواهم این توهم را ایجاد کنم که ما در مسائل آب و هوایی استاندارد عمل می‌کنیم و از این تصمیم گرفتم دولت را ترک کنم.

نخستین توافق بین‌المللی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در دسامبر 2015 در پاریس پایتخت فرانسه به امضای نمایندگان نزدیک به 200 کشور دنیا رسید.

این توافق با هدف جلوگیری از افزایش دمای کره زمین بیش از دو درجه سلسیوس در قرن جاری میلادی منعقد شده است؛ موضوعی که بی‌توجهی به آن می‌تواند به ذوب یخچال‌های طبیعی، ایجاد سیلاب‌ها و تغییرات آب و هوایی شدید در آینده نزدیک منجر شود.

خروج آمریکا از این توافق بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به موضوع مناقشه بین واشنگتن و دولت‌های اروپایی تبدیل شده است. ترامپ مدعی است این توافق تاثیری فلج‌کننده بر رشد اقتصادی آمریکا دارد.

کد خبر 414814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha