همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با بیان اینکه انجمن‌های علمی مهمترین کانون دانشگاه‌ها هستند، تاکید کرد: بیشترین کمک معاونت فرهنگی وزارت بهداشت باید به انجمن‌های علمی اختصاص پیدا کند.

سید حسن هاشمی

به گزارش ایسنا، سید حسن هاشمی در نشست سراسری انجمن‌های علمی - دانشجویی علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان این‌که حرکت ارزشمند ایجاد انجمن‌های علمی علوم پزشکی در دولت یازدهم پیروز شد و مسیر بالندگی خود را طی می‌کند، به برخی از فعالیت‌های این انجمن‌ها از جمله جشنواره فیلم سلامت، برگزاری المپیاد ورزشی در تبریز و نیز نشریه‌های کمیته‌های فرهنگی این انجمن‌ها اشاره کرد و گفت: اگر شما به درستی رفتار کنید، مهمترین کانون در دانشگاه خواهید بود.

وی دانشگاه را از کانون‌های مهم آزاداندیشی و تجارب آرا دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه برآمده از همه اقشار جامعه بوده و رفتارهای تک بعدی و یک جانبه‌گرایی را نمی‌پذیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در همین زمینه سیاسی‌کاری برخی از گروه‌ها در دانشگاه‌ها را نامناسب برای این محیط عنوان کرد و گفت: مخاطبان کم این گروه‌ها در دانشگاه گواهی بر این موضوع است.

هاشمی با بیان این که امروز فاصله بین مقام‌های تصمیم‌گیری و مردم زیاد شده است، درد مردمی تمامی ارائه‌های انجمن‌های علمی در این نشست را ارزشمند توصیف و اظهار کرد: شما در دهه‌های آینده کمک‌ حال بخش‌های درمانی و پژوهشی کشور خواهید بود. بنابراین برای کار خود ارزش و احترام قائل شده و در عین حال توقع بیش از حد از خود را کنار بگذارید.

وی، حسن دیگر انجمن‌ها را مهربان بودن افراد جامعه پزشکی در آینده نام برد و توضیح داد: شما اکنون از گروه‌های مختلف جامعه پزشکی در کنار هم قرار گرفته‌اید و در آینده نیز با یکدیگر مهربان‌تر خواهید بود.

کد خبر 414758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha