همشهری‌آنلاین: روزنامه الاخبار لبنان فاش کرد که نشستی در ریاض با هدف انتقال جنگ از یمن به داخل لبنان برگزار شده‌است.

 روزنامه الاخبار لبنان به نقل از یک گزارش دیپلماتیک غیر علنی نوشت: اخیرا نشستی در ریاض به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و با حضور مسئولان دیگر از جمله عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان و خالد الحمیدان، رئیس دستگاه اطلاعات این کشور و دستیار ویژه ولیعهد سعودی برگزار شد که در این نشست درباره نتایج سیاسی و نظامی در جنوب سوریه و نتایج درگیری‌های اخیر در یمن و پیامدهای منفی آن بر جایگاه عربستان بین کشورهای عربی و چگونگی جبران این شکست‌ها برای ایجاد توازن جدید با ایران در منطقه بررسی شد.

براساس این گزارش، معاونان بن سلمان خواهان انتقال جنگ از یمن به داخل لبنان شدند. آن‌ها تأکید کردند که بعد از افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران و حزب الله برای خروج از سوریه بهتر است جنگ از یمن به داخل لبنان منتقل شود.

به گزارش ایسنا،بعد از این نشست هجمه رسانه‌ای در عربستان علیه لبنان به راه افتاد که برجسته‌ترین آن از سوی روزنامه عربستانی عکاظ بود. عکاظ این گونه تیتر زد: "لبنان.. صبر ما حدی دارد."

خالد سلیمان، نویسنده این روزنامه که به نزدیکی‌اش به دفتر ولیعهد عربستان معروف است در این باره نوشت: اقدام‌هاي تناقض‌آمیز لبنان نمی‌تواند ادامه یابد. دولت آن مواضعی بی‌تاثیر دارد اما برخی احزاب سیاسی لبنان با ما دشمن هستند و هیچ چیزی ما را مجبور به تحمل دودستگی سیاسی در لبنان نمی‌کند.

او در پایان آورد، وقت آن رسیده موضع داخل و خارج لبنان مشخص شود.

کد خبر 414718

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha