دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: حراج تابستانی عکس نگارخانه مژده با استقبال شایان توجه دوستداران هنر و فروخته شدن ۱۲ عکس کار خود را آغاز کرد.

حراج تابستانی عکس در مژده

به گزارش هنرآنلاین، در این رویداد عکس‌هایی از ۷۸ عکاس از چهار نسل هنر ايران به نمایش و فروش گذاشته شده است. قیمت‌گذاری آثار از 300 هزار تومان آغاز مي‌شود و بهاي بيشتر عکس‌ها زیر دو میلیون تومان است. همین راهبرد نشان می‌دهد برگزارکنندگان در پی تشویق مردم به خریدن عکس هستند.

هر چند نام‌های بزرگ و عکس‌های گران‌تر هم در اين حراجي تابستاني فراموش نشده‌اند اما حتی برای اين آثار قیمتی پایین‌تر از بازار هنر در نظر گرفته شده است. بالاترین قیمت نمایشگاه عکسی از باران و شیشه زنده‌ياد عباس کیارستمی، گران‌ترين عکاس خاورمیانه است و این کار او ۲۸ میلیون تومان قیمت دارد. اثری از شادی قدیریان 20 میلیون، مجید کورنگ‌بهشتی ۱۵ میلیون، بابک کاظمی هشت و سروش میلانی‌زاده هفت میلیون تومان قیمت دارند.

مژده طباطبایی، مدیر نگارخانه مژده ادای دین به جامعه عکس ایران را دلیل اصلی برپایی این رویداد خواند و گفت: «عکس ایران با وجود توانمندی‌های هنری والا نتوانسته به بازاري پررونق دست یابد که البته این پدیده‌ای جهانی است اما شاید هر یک از ما هم آن‌سان که باید برای بهتر شدن اوضاع و تغيير نگاه مجموعه‌داران و مردم نسبت به عكس تلاش نکردیم. قصد داشتم نمایشگاهي متفاوت از آثار عکاسان ایران در تفلیس برگزار کنم که میسر نشد و این حراج تابستانی توسعه‌یافته آن رویداد است تا شاید در داخل ايران تلنگری به بازار عکس باشد.»

بابک حقی، نمايشگاه‌گردان حراج عكس نگارخانه مژده هم گفت: «جمع‌آوری مجموعه سه تا چهار ماه طول کشید. بر اساس شناختی که از هنرمندان داشتم و کارهایی که دیده بودم، آثار را جمع و تلاش کردم از گونه‌ها و ایده‌های مختلف در نمایشگاه بهره ببرم. هدف این بود که قیمت‌ها از جاهای دیگر که روی این آثار گذاشته می‌شود کمتر باشد تا علاقه‌مندان به هنر با هر قدرت خرید بتوانند مطابق سلیقه و توان‌شان خرید کنند.»

آثار نمایشگاه علاوه بر سالن اصلی در لابی نگارخانه مژده هم به دیوار آویخته و از منظر موضوعی بسیاری از این آثار در فضاهای آتلیه‌ای توسط عکاس خلق‌ شده‌اند که خلاقیت هنرمند در این میان نقشي پررنگ دارد. میل به نمایش نماها و چشم‌اندازهاي خارجی با نگاه ویژه به معماری سنتی و کم و بیش فقیرانه شهری هم موضوع پرطرفدار مجموعه متنوع است.

حراج تابستانی عکس نگارخانه مژده دوم شهریور آغاز شده و تا 9 شهریور در سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، شماره 27، زنگ اول برپاست. علاقه‌مندان از ساعت ۱۶ می‌توانند برای مشاهده و خريدن آثار به نگارخانه مراجعه‌ کنند.

کد خبر 414716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha