دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا تهران ضمن اشاره به افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در تهران طی دوشنبه ۵ شهریورماه از وزش باد نسبتا شدید در پایتخت خبر داد.

حسین شهبازی،مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا تهران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۵ شهریور) است، اظهار کرد: در این روز برای برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌شرقی - جنوبی انتظار می‌رود.

حسين شهبازي ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، طی امروز (۵ شهریور) وضعیت کیفی هوای اکثر مناطق پایتخت در شرایط سالم است و وزش باد در برخی ساعات به طور موقت سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا تهران با اشاره به این‌که این شرایط جوی طی سه‌شنبه ۶ شهریور کمابیش ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این روز، وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بین ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی -جنوب‌شرقی برای برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود که افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

به گفته شهبازی همچنین دما هوا در پایتخت تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

او در پایان با بیان این‌که کیفیت هوا ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۰ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوا هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۵۹ همچنان در شرایط سالم است.

کد خبر 414712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha