همشهری آنلاین: میشل دِ کرسر، برای دومین بار موفق به کسب جایزه ۶۰ هزار دلاری مایلز فرانکلین، معتبرترین جایزه ادبی استرالیا شد.

کرسر

به گزارش گاردين میشل دِ کرسر براي كتاب  زندگی‌ بعد از این برنده جایزه ۶۰ هزار دلاری مایلز فرانکلین معرفی شد.

 دِ کرسر این رمان را که از پنج داستان مرتبط به هم تشكيل شده است این‌ گونه معرفي می‌کند: «یک بررسی درباره درک ناقص ما از بقیه مردم و شیوه فهم ما از دنیا که در طول زمان و با توجه به تغییر محتوا متفاوت مي‌شود.»

هیئت داوران این اثر را «یک رمان قوی که به راحتی طنز تیزبینانه دنیای ادبیات را با چهره‌‌های افراد تنها و تلاش‌هايي که برای زنده ماندن دارند، ترکیب می‌کند. این اثر شیوه‌های معاصرِ هستی، نظیر وسواس ما در مورد غذا، استفاده از رسانه‌های اجتماعی و شیوه‌های فعالیت‌های سیاسی را با هوشیاری توصیف می‌کند.

جایزه مایلز فرانکلین به عنوان شناخته‌شده‌ترین جایزه ادبی در استرالیا ۶۱ سالگی خود را تجربه مي‌كند . این جایزه به نام مایلز فرانکلین، نویسنده استرالیاییِ كتاب عملکرد درخشان من در سال ۱۹۵۴ پايه‌گذاري شده تا رمان‌هایی با بالاترین ارزش ادبی را معرفي كند که مراحل زندگی استرالیایی را نشان می‌دهند.

زندگی بعد از این که برای جایزه استلا نیز در فهرست نهایی قرار گرفته بود، توسط انتشارات آلن اند آنوین منتشر شد و پنجمین رمان دِ کرسر سریلانکایی است.
 

کد خبر 414692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha