مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنگل سیاه‌خانی در حدود ۳۵ کیلومتری شمال غرب دیباج در استان سمنان قرار دارد.

آشنایی با جنگل سیاه‌خانی

این جنگل که بین دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز قرار دارد، در بخشی از محدوده استان سمنان و شهرستان دامغان واقع شده است. جنگل سیاه‌خانی در بخش جنوبی، دارای درختان ارس و در مناطق شمالی دارای درختان جنگل‌های خزری است.

نزدیک‌ترین راه ارتباطی از جاده دامغان- دیباج- گلوگاه است. برای دسترسی به این جنگل از دامغان، مسیر ۵۷ کیلومتری به دیباج را می‌پیمایید و از غرب شهر دیباج، به سمت جاده گلوگاه حرکت می‌کنید.

جاده گلوگاه در برخی نقاط دارای شیب تندی بوده و کیفیت آسفالت جاده در حد درجه ۲ و دارای پیچ و خم‌های فراوان است. در اطراف جاده چشمه‌هایی وجود دارد که اندکی اطراف جاده را سرسبز می‌کند. ابتدا به گشت دشت می‌رسید. فاصله دیباج تا این روستا حدود ۷ کیلومتر است. مسیر گشت دشت تا دوراهی پابند- سرخ گریوه اندکی نامناسب است (فاصله گشت دشت تا دوراهی حدوداً ۲۳ کیلومتر است). فاصله ۱۴ کیلومتری از دوراهی تاپابند را طی نمایید. اکنون باید از جاده اصلی خارج شده و وارد جاده‌ای فرعی که ابتدای آن تعدادی خانه بام شیروانی و زمین‌های کشاورزی وجود دارد شوید. پس از طی حدود ۲ کیلومتر به چشمه سیاه‌خانی می‌رسید. قسمت‌های غربی آن دارای جنگل و بخش شرقی آن تنک است.

این جنگل در دره‌ای باصفا به سمت غرب و جنوب غرب ادامه می‌یابد و دارای مناظری زیبا و بدیع است و در قعر دره رودخانه‌ای کوچک از میان کوه‌ها و صخره‌های پوشیده از درخت عبور می‌نماید. با عبور از این دره که مسیری موتور رو نیز در انتهای آن وجود دارد، می‌توان به روستای بندین رسید. مسیر از درون رودخانه و فضای وسیع آن می‌گذرد و به سمت جنوب می‌رود. این مسیر مناسب برای دوچرخه‌سواری است.

منبع: سیری در ایران

کد خبر 414617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha