یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در ادامه‌ پرونده‌های موضوعی ماهنامه‌ داستان، شماره شهریورماه این مجله با موضوع رشت فراهم آمده است.

شماره‌ شهریور‌ماه مجله‌ داستان همشهری ویژه رشت منتشر شد

روايت‌ها و داستانهای ایرانی این شماره همه به قلم نویسندگان و هنرمندان اهل رشت یا آن‌ها كه برهه‌‌اي از زندگي‌شان را در رشت گذرانده‌اند به نگارش درآمده. در بخش درباره زندگي هوشنگ ابتهاج با جزييات از خانه‌ي پدري‌اش در سال‌هاي دور مي‌گويد. محمد طلوعي و كوروش رنجبر از ديگر نويسندگاني هستند كه اين شهر را طور متفاوتي توصيف كرده‌اند.

در بخش داستان مجيد دانش‌آراسته، مجتبي پورمحسن، شبنم بزرگی و مرسده كسروی چهار نويسنده‌ رشتي اين شماره هستند. حتي داستان خارجي كاويتا از پشت شيشه يك قهرمان رشتي دارد. روايت‌هاي داستاني اين شماره نيز با سه مطلب خواندني نگاهي به گذشته‌ي رشت و بناهاي قديمي اين شهر دارد.

مطالب بخش روایتهای مستند همه حال و هوای رشت دارند؛ از شهرگردي زير باران تا سفره‌هاي رنگ‌به‌رنگ اين شهر. سرشاخ روايتي از ورزا جنگ به قلم نسيم مرعشي و بوشو واشو خاطرات يک شاليكار از جمله مطالب خواندني اين بخش هستند. همچنين در بخش درباره‌ي داستان اصغر عبداللهي رشت را در آثار نويسنده‌ي فقيد رشت اكبر رادي بررسي كرده.

محرم، موعد شهادت امام حسين(ع) درپيش است و احمد مسجدجامعی در مطلبي خواندني، همنشيني آدم‌ها را در مراسم عزاداري سالار شهيدان روايت كرده.

داستان‌ها و روایت‌هایی از مهدي غبرائی، بهمن عبدی، سالار عبده، حبيبه جعفريان، الهام فلاح، كوبو آبه، آری دلوكا، لاسلو كراسناهوركايي، جاني اوپنينگ و... از دیگر مطالب این شماره است.

نودويكمين شماره‌ ماهنامه داستان همشهری در 230 صفحه با قیمت 12000 تومان از ابتداي شهريورماه در روزنامه‌فروشی‌ها وکتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 414580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha