همشهری آنلاین: یادگار امام(ره) با بیان اینکه هاشمی بزرگ بود و بزرگ رفت گفت: هاشمی همیشه برای خود نقش مصلح اجتماعی قائل بود و موج سوار نبود و مقابل خواست مردم نمی‌ایستاد؛ و این درسی بود که از امام(ره) آموخت.

خمینی سید حسن

به گزارش ایرنا، سیدحسن خمینی در همایش عبور از بحران و توسعه ملی با بیان اینکه یکی از صفات هاشمی رفسنجانی گریز پررنگ از ریا بود، افزود: هاشمی رفسنجانی از سال 1360 به جماران آمد. من از کودکی به سبب رفاقت و قرابتی که با فرزندان ایشان داشتم مرتبا در خانه وی رفت و آمد می‌کردم و تا سال 95 مرتبا از نزدیک با زندگی هاشمی روبرو بودم.

وی با بیان اینکه ظاهر و باطن زندگی هاشمی یکی بود، ادامه داد: این دوری از ریا، زهد نفروختن و به نوعی فقر را در چشمان مخاطب نکردن و پنهان نکردن داشته‌ها، یکی از وجوه امتیاز آیت‌الله هاشمی بود.

خمینی بیان کرد: زندگی هاشمی همواره دور از ریا و هر نوع فریب و خدعه بود و در طول زندگی‌اش، همواره نظر مردم برایش مهم بود.

وی اضافه کرد: هاشمی مصلحانه زندگی می‌کرد و در طول عمرش تنها کسی بود که در انتخابات، خود را در معرض رای مردم قرار می‌داد.

نوه امام یادآور شد: عبور از سدهایی که پیش روی ما گذاشته شده است و شکست طلسمی که رئیس جمهور بی‌اخلاق آمریکا برای عبور از مشکلات جامعه ایجاد کرده است این است که به خواست مردم تن دهیم و با آنها همدل و همراه شویم.

خمینی گفت: مردم باید احساس کنند جامعه متعلق به آنهاست؛ اگر من را نمی‌خواهند من نباشم و اگر اشتباهی کردم عذرخواهی کنم؛ ایستادن مقابل خواست مردم نتیجه‌ای جز از هم گسیختگی، بی اعتماد و وحدت ملی ندارد.

نوه امام (ره) افزود: مردم ولی نعمت انقلاب هستند اینکه دشمنان بیرونی چشم طمع به فروپاشی نظام دارند باطل السحرش اعتماد مردم است، اگر اشکالاتی هست همه با هم حل کنیم اگر مشکلاتی هست با هم به دوش بکشیم.

خمینی ادامه داد: فضا را محدود و بستر را امنیتی کردن جز آب به آسیاب کسانی که چشم طمع دارند، ریختن، ثمر دیگری ندارد.

وی اظهار داشت: اگر من در انجام کارهایم اشتباه می‌کنم و جامعه آن را نمی‌پذیرد کنار بروم تا یکی دیگر بیاید و خدمت کند؛ عذرخواهی کردن از جایگاه کسی نمی‌کاهد، مردم اگر صادقانه عذرخواهی ما را ببینند همدلی شان بیشتر می‌شود.

خمینی با بیان اینکه نباید با هیچ مفسدی عهد اخوت ببندیم و با هیچ مزوری پیمان دوستی برقرار کنیم یادآور شد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب خلف شایسته امام (ره) به درستی اشاره می‌کند جامعه محتاج همدلی و انسجام است هر صدا و هر کسی این انسجام را بشکند آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

سیدحسن خمینی گفت: هاشمی بزرگ بود و بزرگ رفت عزیز بود و عزیز و رفت؛ وی هرگز ریاکار نبود ولی مردمی بود.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود: هاشمی همیشه برای خود نقش مصلح اجتماعی قائل بود و موج سوار نبود و مقابل خواسته مردم نمی ایستاد؛ این درسی بود که از امام(ره) آموخت.

وی با بیان اینکه یکی از صفات مرحوم هاشمی رفسنجانی بحث گریز پررنگ از ریا است، گفت: این مبحث ممکن است در نقاطی به یک اشتباه و کژتابی بینجامد، گویی کسانی که مردمداری می‌کنند با افرادی که ریا می‌کنند همسان هستند در صورتی که مردمداری آیت الله رفسنجانی باعث نشد که به ریا کاری روی آورد.

کد خبر 414568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha