همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه آماده حمله جدیدی به سوریه می‌شوند و برای این منظور ناو یواس.اس سولیوانز و بمب افکن بی-۱ آمریکا وارد خلیج فارس و پایگاه هوایی قطر شدند.

نشان وزارت دفاع روسیه

به گزارش ایرنا از وزارت دفاع روسیه، ایگور کوناشنکوف افزود: این حمله به بهانه واهی استفاده از سلاح شیمیایی تدارک دیده شده است.

وی توضیح داد: شرکت خصوصی "اولیو" انگلیس تروریست‌ها را آموزش داده است تا با مواد سمی در ادلب دست به صحنه سازی حمله شیمیایی بزنند.

به گزارش ایرنا، جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش سوریه را تهدید کرد که در صورت استفاده از سلاح شیمیایی در مقابل تروریست‌های سوری، با برخورد شدید آمریکا مواجه خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با استناد به اظهارات اخیر جان بولتون آن را به صورت تلویحی تایید حمله آتی به سوریه دانسته است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز به ریانووستی گفته است که به نظر می‌رسد آمریکا، فرانسه و انگلیس در تدارک حمله جدیدی به سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی هستند.

دیشب (2 شهريور) نیز وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس به دلیل آنچه فشار بر سوریه به بهانه‌های واهی از جمله مساله بکارگیری مواد شیمیایی ذکر شده، انتقاد کرد و با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای استفاده از سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای تعیین طرف متهم و مقصر در بکارگیری سلاح شیمیایی، از به اصطلاح مدافعان منافع ملت سوریه خواست از سوء استفاده از موضوع شیمیایی برای فشار بر دمشق و متحدان آن صرف نظر کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه گفته شد: سه کشور غربی عضو دائمی شورای امنیت به مناسبت پنجمین سالروز تراژدی بکارگیری گاز خردل در منطقه غوطه شرقی بیانیه‌ای صادر و در آن یک بار دیگر دولت بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات مختلف در این حادثه تا یک هزار انسان جان خود را از دست دادند و روز غم باری برای ملت سوریه و جامعه جهانی رغم خورد و غرب آن را وسیله‌ای برای بی اعتبار کردن رئیس جمهوری سوریه کرد حال آنکه متحدان دولت سوریه معتقدند که این اقدام توسط تروریست‌ها و با حمایت حامیان خارجی آنان در غوطه شرقی صورت گرفت.

وزارت خارجه روسیه دربیانیه خود یادآور شد: برای همه ازجمله کارشناسان مستقل و بی‌طرف، از مدتها پیش آشکار شده است که داعش و سایر گروه‌های تروریستی یا میانه رو و سازمان‌های به اصطلاح اجتماعی خدمات دهنده به آنها همچون گروه کلاه سفیدها پشت سر این گونه حوادث وحشیانه قرار دارند

کد خبر 414532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha