شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: با معرفی فیلم‌های منتخب از سوی ژاپن و بلژیک برای بخش اسکار خارجی زبان نود و یکمین دوره اسکار، تعداد فیلم‌های معرفی شده برای رقابت در این بخش به ۹ فیلم رسید.

سینما

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که ژاپن فیلم برنده جایزه کن امسال یعنی «دله دزدها» ساخته هیروکازو کورئیدا را برای اسکار ۲۰۱۹ در بخش خارجی زبان معرفی کرده است، بلژیک نیز فیلم «دختر» ساخته لوکاس دونت را برای شرکت در این بخش انتخاب کرد.

«قوی بلورین» ساخته داریا ژوک از بلاروس، «بگیر یا ولش کن» ‌از استونی نخستین تجربه کارگردانی لینا تریسکینا-وانهاتالو، «برایم اهمیتی ندارد که در تاریخ تا حد بربرها سقوط کنیم» ساخته رادو ژوده از رومانی، «مترجم» ساخته مارتین شولیک از اسلوواکی، «الدورادو» ساخته مارکوس ایمهوف از سوییس، «درخت گلابی وحشی» ساخته نوری بیلگه جیلان از ترکیه، «من جادوگر نیستم» ساخته رونگانو نیونی از بریتانیا نیز تاکنون برای این رقابت معرفی شده‌اند.

«دله دزدها» شصت و پنجمین فیلمی است که از سوی ژاپن برای این رقابت معرفی می‌شود. ژاپن تاکنون ۱۲ بار نامزد شده و ۴ بار این جایزه را برده است.   «دله دزدها» امسال برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره کن شد.

«دختر» اولین فیلم دونت است که به اسکار معرفی می‌شود. این فیلم چهل وسومین فیلمی است که بلژیک برای اسکار معرفی می‌کند. این کشور تا کنون ۷ نامزد داشته است و تنها یک بار در سال ۲۰۱۵ به فهرست کوتاه این رقابت راه یافته است.

«دختر» موفق به کسب جایزه فیپرشی و دوربین طلای جشنواره کن امسال شد و برای بهترین بازیگر مرد نقش اول جایزه جشنواره اودسا را تصاحب کرد.

نامزدهای منتخب از میان فیلم‌های معرفی شده به اسکار خارجی زبان دوره نود و یکم، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند. مراسم اسکار ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

کد خبر 414521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha