همشهری آنلاین: در واکنش به خبر تخصیص بسته کمک ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به ایران، یکی از مقامات دولت آمریکا آن را محکوم کرد.

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: برایان هوک - رئیس کارگروه مقابله با ایران در وزارت خارجه آمریکا - با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت چنین اقدامی در زمانی نادرست، پیغامی نادرست ارسال می‌کند. وی از بروکسل خواست تا به کمک آمریکا در مقابله با ایران بشتابد. وی افزود: اتحادیه اروپا (به جای ایران) باید با آمریکا همکاری کند تا راهی برای حل مساله ایران بیابیم.

اتحادیه اروپا پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد یک بسته کمک ۱۸ میلیون یورویی برای ایران تهیه کرده است تا از شرکت‌هایی که بر اثر تحریم‌های آمریکا تحت تاثیر قرار می‌گیرند حمایت کند. تصمیم دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه با مخالفت‌های گسترده کشورهای اروپایی مواجه شده است.

این بسته ۱۸ میلیون یورویی بخشی از بسته بزرگ ۵۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا است که تحت عنوان بودجه اتحادیه اروپا برای ایران تهیه دیده شده است و در نظر دارد تا چتر حمایتی برای شرکت‌های فعال در ایران یا دارای روابط تجاری با ایران در برابر تحریم‌های ثانویه آمریکا ایجاد کند.

جان بولتون - مشاور امنیت ملی آمریکا - نیز به رویترز گفته بود که تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران دارای پیامدهای وسیعی بر اقتصاد ایران و افکار عمومی خواهد بود. تحریم‌های بازگشته آمریکا صنعت خودروسازی، معاملات فلزات گرانبها به ویژه طلا و استفاده از دلار در مبادلات مالی ایران را ممنوع می‌کند.

لازم به ذکر است ۸ میلیون یورو از بسته ۱۸ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به بخش خصوصی تخصیص داده خواهد شد.

کد خبر 414503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha