همشهری آنلاین: ​​​​​​آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های براندنبورگ آلمان از پنج‌شنبه شب آغاز شد. ۴۰۰ هکتار زمین در مجاورت آن در آتش می‌سوزد. اطفای حریق به علت مهمات باقیمانده از جنگ دشوار است.

آتش سوزی آلمان

صدها مأمور آتش‌نشان توانسته‌اند صبح جمعه ۲ شهریور (۲۴ اوت) حریق گسترده‌ای در جنگل‌های ایالت براندنبورگ در نزدیکی برلین را عمدتا مهار کنند. کارل هاینتس شروتر، وزیر داخلی براندنبورگ، به خبرگزاری آلمان گفت که "بخش‌های وسیعی از حریق تحت کنترل است".

وزیر داخلی براندنبورگ گفت اگر باد به همین صورت بماند شانس اطفای هر چه زودتر حریق هم زیاد خواهد بود و ساکنان منطقه که به محلی امن منتقل شده‌اند می‌توانند همین امروز به خانه‌هایشان بازگردند.

همزمان در شهر کوچک یوتربوگ در بخش تلتوو-فلمینگ در ایالت براندنبورگ نیز آتش‌سوزی تازه‌ای درگرفته است. به گزارش شهرداری یوتربوگ چندین هکتار زمین که محل سابق تمرینات نیروهای نظامی آلمان بوده در آتش می‌سوزد.

آتشی که شامگاه پنج‌شنبه پنج هکتار زمین را فرا گرفته بود به سرعت به ۴۰۰ هکتار زمین سرایت کرده است. ساکنان منطقه برای حفظ جانشان شب را نزد آشنایانشان یا در اقامتگاهی اضطراری به سر آوردند. ساکنان روستاهای فرونزدورف، کلاوس‌دورف و تیفن‌برونن در جنوب پوتسدام، مرکز براندنبورگ، با خطر حریق روبرو بودند.

یکی از مقامات مسئول شهرداری در براندنبورگ به خبرگزاری آلمان گفت: «ما تا بحال چند آتش‌سوزی بزرگ در جنگل‌های منطقه داشته‌ایم. اما هیچگاه شاهد چنین ابعادی نبوده‌ایم که شامل چند محل شود.»

نزدیک به ۶۰۰ مأمور آتش‌نشانی برای اطفای حریق بسیج شده‌اند. بقایای مهماتی که از زمان جنگ جهانی دوم در جنگل‌ها وجود دارند، عملیات خاموش‌سازی حریق را دشوار می‌کنند. تمرکز مأموران بر از بین بردن بمب و مانند آن است که عمل نکرده و در جنگل‌ها به طور پراکنده وجود دارد.

آتش‌سوزی جنگل‌ها بر رفت و آمد قطارهای محلی هم تأثیر گذاشته است و برخی خیابان‌ها هم مسدود شده‌اند.

هواشناسی آلمان اعلام کرده ممکن است که جمعه شب باز برلین با انبوه دود روبرو شود.

کد خبر 414496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha