همشهری آنلاین: ۱۶ سناتور جمهوری‌خواه در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری آمریکا خواسته‌اند تا همه اقدامات لازم برای قطع دسترسی ایران به نظام مالی سوئیفت انجام شود.

آمریکا

به گزارش ایسنا به نقل از دويچه‌وله، ۱۶ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به رهبری تد کروز، سناتور ایالت تگزاس ديروز (پنج‌شنبه، اول شهريور)، با نوشتن نامه‌ای به استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری از او خواستند تا دسترسی ایران به نظام مالی سوئیفت را قطع کند.

دویچه وله در این ارتباط نوشت که این نمایندگان در نامه خود "اجرای سریع و قاطع" اخراج ایران از سوئیفت را برای موفقیت استراتژی فشار حداکثری دولت ترامپ ضروری دانسته و گفته‌اند این اقدام از یک سو منابع ایران برای آن چه رفتار مخرب خوانده شده را محدود می‌کند و از سوی دیگر نشان‌دهنده تعهد آمریکا به حفظ یکپارچگی و انسجام ساختار تحریم‌ها خواهد بود.

نامه ۱۶ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به وزارت خزانه‌داری آمريكا نیز اندکی پس از آن ارسال شد که اتحادیه اروپا اعلام کرد نخستین بسته کمک‌مالی خود به ایران را به مبلغ ۲۱ میلیون دلار برای اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای در این کشور تخصیص داده است.

هم زمان هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز با انتشار مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌های اقتصادی مطرح این کشور، بر ضرورت ایجاد یک نهاد مالی مستقل از سوئیفت در اروپا تأکید کرده و نوشت، او اروپایی را تصور می‌کند که "سهم متوازنی از مسئولیت" را بر عهده داشته باشد و "زمانی که آمریکا از خطوط قرمز عبور می‌کند" نقش یک وزنه تعادل را ایفا کند.

پیش‌تر آلمان، بریتانیا و فرانسه در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری آمریکا از او خواسته بودند که تحریم‌های جدید علیه ایران شامل حال سوئیفت نشود. دولت ترامپ هنوز به این درخواست پاسخ مشخصی نداده است.

کد خبر 414453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha