همشهری آنلاین: کارگردان نمایش «جیق‌جیقه با قاف» از قصه این نمایش گفت که برخی شخصیت‌هایش عروسک هستند و به قصه‌ای درباره جنگ و کودکان می‌پردازد.

جیق جیقه با قاف

به گزارش مهر؛ کاوه مهدوی کارگردان «جیق‌جیقه با قاف» که در جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک حضور دارد گفت: «جیق جیقه با قاف» نمایشی زنده عروسکی است که برای گروه سنی بزرگسال تولید می‌شود و ۶ شهریور ماه در قالب جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: ۲ کودک با پدر و مادرشان کنار ساحلی آرام مشغول بازی هستند، حواس پدر و مادر از این بچه ها پرت می‌شود و در همین لحظه جنگی آغاز می‌شود. دشمن به ساحل حمله می‌کند و کودکان از ترس به دریا پناه می‌برند. یک مرغ دریایی ناجی آنها می‌شود اما یکی از هواپیماهای جنگی به او تیر شلیک می‌کند ...

کاوه مهدوی کارگردان تئاتر

این کارگردان تئاتر یادآور شد: «جیق‌جیقه با قاف» با مدت زمان ۵۰ دقیقه تلفیقی از بازیگر و عروسک است. این نمایش ۲ بازیگر دارد که نقش پدر و مادر را ایفا می‌کنند و بقیه کاراکترها عروسک و ماسک هستند. عروسک‌ها در صحنه‌های ابتدایی عروسک‌هایی با ارتفاع یک متری هستند اما در ادامه همان شخصیت‌ها به عروسک‌های مینیاتوری ۵۰ - ۶۰ سانتی تبدیل می شوند.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره این دوره از جشنواره نمایش عروسکی بیان کرد: با وجود شرایط نامناسب اقتصادی که با آن روبرو هستیم خانم برومند تمام تلاشش را برای برگزاری مناسب جشنواره انجام داده و خوشبختانه تاکنون به قول هایی که به گروه ها داده عمل کرده است. البته ما هنوز به صورت کامل کمک هزینه مان را نگرفتیم اما این جشنواره در مقایسه با جشنواره‌های دیگر خیلی سالم کار می‌کند و تا جایی که توانستند کمک هزینه‌ها را به موقع پرداخت کرده‌اند.

امین وحیدی‌پور و رستا رضوی بازیگران «جیق‌جیقه با قاف» هستند. مینا مقامی‌زاده و مریم رها سرشت و جلیل یوسفی دوران بازی‌دهندگان عروسک علی پورستوده، حسین جمشیدی، امیر محمد میرزامهدی، علی بوروهان، عطا نجفی  سایر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

همچنین محسن خدایی دستیار کارگردان، علی انوری آهنگساز و طراح صدا  و امیر حسین شفیعی مجری طرح «جیق جیقه با قاف» هستند که سه شنبه ۶ شهریور ماه در ۲ نوبت ۱۸ و  ۲۰:۱۵ در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

نمایش

جیق جیقه با قاف

جیق جیقه با قاف

کد خبر 414443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha