همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «من جادوگر نیستم» به کارگردانی رونگانو نیونی به نمایندگی از بریتانیا در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار ۲۰۱۹ شرکت می‌کند.

فیلم من جادوگر نیستم

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، داستان و ماجراهاي «من جادوگر نيستم» در زامبيا مي‌گذرد و نخستين تجربه كارگرداني فيلمسازي است كه در زامبيا به دنيا آمده و در 9 سالگي همراه خانواده به ولز مهاجرت كرده است. اين فيلم بهار سال گذشته در بخش دوهفته كارگردانان جشنواره كن به نمايش درآمد و سال گذشته در هفتاد و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز بفتا برنده جايزه بهترين فيلم يك كارگردان و نويسنده نوظهور شد.

«من جادوگر نيستم» داستان دختركي هشت ساله را روايت مي‌كند كه پس از روي دادن اتفاقي پيش پا افتاده در دهكده، متهم به جادوگر و بلادرنگ به اردوگاه جادوگرها در ميانه بيابان تبعيد مي‌شود. از آنجا كه بخش‌هاي اصلي فيلم به گويش بمبا در زبان بانتو و بخش‌هايي ديگر به زبان انگليسي است، «من جادوگر نيستم» مي‌تواند در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نود و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار شركت كند.

نمايندگان بريتانيا پيش از اين دو بار در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان آكادمي اسكار نامزد دريافت جايزه شده‌اند؛ درام زندگينامه‌اي «هد وين» به كارگرداني پل ترنر در 1993 و «سولومون و گانر» پل موريسن در 1999.

نامزدهاي بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار 2019 روز 22 ژانويه معرفي مي‌شوند و برگزيدگان در مراسم 24 فوريه جوايز خود را دريافت مي‌كنند.

کد خبر 414419

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha