پنجشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۲۳ اوت، اول شهریور روز جهانی هشتگ (Hashtag) است. کاربران شبکه‌های اجتماعی از هشتگ‌ها برای دسته‌بندی و به اشتراک‌گذاری پست‌ها و نظرات استفاده می‌کنند.

هشتگ

نخستین فردی که هشتگ را پیشنهاد داد کریس مسینا بود. او  پیشنهاد کرد از هشتگ برای دسته‌بندی موضوعی در توییتر استفاده شود. هدف مسینا از این پیشنهاد این بود که با استفاده از هشتگ در کنار کلید‌واژه‌ها امکان ایجاد گروه‌های بحث و گفت‌وگو بر سر موضوعی خاص فراهم شود.

مسینا در سال ۲۰۰۷ پس از این پیشنهاد با واکنش سرد مسئولان توییتر روبه‌رو شد. او در مصاحبه‌ای با وال‌استریت ژورنال گفت که مسئولان توییتر به او گفته‌اند، این پیشنهاد بیشتر به کار "خوره‌های اینترنتی" می‌آید و شانسی برای عمومیت یافتن ندارد اما آنها خیلی زود متوجه خطای خود شدند و آن را تصحیح کردند.

مرکز تدوین فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد هم پس از ان واژه هشتگ  را که در میکروبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گرفت به مجموعه لغات خود اضافه کرد.

در سال ۲۰۱۰ اصطلاح trending یا trending topics به شبکه‌های اجتماعی وارد شد. بدین معنی که وقتی تعداد زیادی از کاربران از یک هشتگ استفاده کردند آن هشتگ به اصطلاح Trend می‌شود و تعداد بیشتری مخاطب جذب خواهند شد تا در مورد آن موضوع صحبت کنند. در سال ۲۰۱۱ اینستاگرام و +Google نیز امکان استفاده از هشتگ را اضافه کردند.

امروزه کاربران همه شبکه‌های اجتماعی می‌توانند موضوعی را که راجع به آن می‌نویسند با هشتگ‌ها برچسب‌گذاری کنند تا هر کسی که در رابطه با این موضوع در وب جستجو کرد، بتواند نظر و یاداشت‌های آنها را هم مطالعه کند. در واقع، با هشتگ‌ها شانس پیدا شدن مطالب مربوط، افزایش می‌یابد.

کد خبر 414398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha