همشهری آنلاین: علی معلم دامغانی، شاعر نامدار معاصر و سید محمد میرزمانی، آهنگساز در یازدهمین نشست نقد نغمه به بررسی نغمه های عاشورایی می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در این نشست که در ساعت 17 و 30 روز دوشنبه 24 دی ماه در فرهنگسرای شفق برگزار می شود، این دو هنرمند هم از بعد موسیقایی و هم از منظرشعری به نقدو ارزیابی شاخص ترین آثار سروده و ساخته شده در این حوزه می‌پردازند و وجوه گوناگون تاریخی، اجتماعی، فلسفی و مذهبی آن را بررسی می کنند.

استاد علی معلم دامغانی در زمینه اشعار مذهبی و سروده های شیعی دستی چیره دارد و تسطلش بر ادبیات ایران و عرب وی را دراین حیطه به شاعر و صاحب نظری کم نظیر بدل ساخته است.

سید محمد میرزمانی هم در زمینه نغمه های عاشورایی آثار چندی را به صورت تصنیف و آهنگسازی کار کرده است.

مجموعه نشست های نقد نغمه را موسسه نغمه شهر سازمان فرهنگی ، هنری شهرداری تهران برگزار می کند. این موسسه اوایل امسال مجموعه هشت ساعته پرده عشاق را عرضه عمومی کرد. این آلبوم مجموعه ای از مرثیه ها و سینه زنی های مداحان و ذاکران معروف اهل بیت در تهران است که عمده آنها به دیار باقی شتافته‌اند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که دور دوم مجموعه برنامه‌های نقد نغمه تا پایان امسال ادامه خواهد داشت [پرونده نقد نغمه در همشهری‌آنلاین]

کد خبر 41439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز