همشهری آنلاین: کاروان ایران در ابتدای پنجمین روز بازی های آسیایی۲۰۱۸ موفق شد چندین مدال به کلکسیون خود اضافه کند

فرود ظفری

به گزارش ایسنا، در پنجمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ کاروان ایران در رشته های شنا، تکواندو، ووشو، قایقرانی، اسکواش، بدمینتون، شمشیربازی، ژیمناستیک، پنجاک سیلات، تیروکمان، فوتبال، کبدی، سنگنوردی، دوچرخه سواری و والیبال ساحلی به رقابت می پردازند.

ایران در ابتدای پنجمین روز موفق شده دو مدال طلا و چهار نقره و یک برنز بگیرد.

نتایج نمایندگان به شرح زیر است

  • ووشو:

وزن ۷۰ ــ‌ کیلوگرم مردان: محسن محمدسیفی در فینال با پیروزی ۲ بر ۰ مقابل "شی ژانوئی" از چین مدال طلا گرفت.

وزن ۶۰- کیلوگرم مردان:عرفان آهنگریان درمرحله فینال به مصاف "وانگ ختائو" حریف چینی رفت که توانست با حساب ۲ بر ۱ حریفش را شکست داده و مدال طلا را به گردن بیاوزید.

وزن ۶۵- کیلوگرم مردان: فرود ظفری در مبارزه فینال به مصاف "لی منگ‌فان" از چین رفت که در پایان ۲ بر ۰ نتیجه را واگذار کرده و مدال نقره را کسب کرد.

وزن ۶۰- کیلوگرم زنان: شهربانو منصوریان در فینال با شکست ۲ بر صفر مقابل حریف چینی مدال نقره گرفت.

وزن ۵۲ ــ کیلوگرم زنان: الهه منصوریان، در فینال با شکست برابر حریفی از چین به مدال نقره بازی ها رسید.

  • قایقرانی:

فینال رویینگ دو نفره بانوان: تیم ایران با ترکیب مریم کرمی و پریسا احمدی به مدال برنز بازی‌های آسیایی رسید.

فینال رویینگ تک‌نفره سنگین‌وزن مردان: مجتبی شجاعی به مقام هشتم این بازی‌ها رسید.

فینال رویینگ دو نفره سنگین‌وزن مردان: ایران با ترکیب عاقل حبیبیان و محسن شادی در فینال B سوم شد و در نهایت در جایگاه نهم بازی‌های آسیایی قرار گرفت.

فینال ریینگ تک‌نفره سنگین‌وزن بانوان: مهسا جاوردر در جایگاه ششم بازی‌های آسیایی قرار گرفت.

کانو اسلالوم: شقایق سیدیوسفی در فینال هشتم شد.

کایاک اسلالوم: امیرمحمد فتاح‌پور در فینال پنجم شد.

فینال رویینگ چهارنفره بانوان: تیم ایران با ترکیب مهسا جاور، مریم کرمی،‌ نازنین رحمانی و مریم امیدی پارسا به مدال نقره رسید.

  • تکواندو:

وزن ۴۹ ــ کیلوگرم زنان: ناهید کیانی در نیمه‌نهایی به مصاف "پانی‌پاک" از تایلند رفت که با حساب ۱۱ بر ۶ به نتیجه را واگذار کرده و از صعود به فینال بازماند و مدال برنز گرفت.

وزن ۶۸- کیلوگرم مردان: امیرمحمد بخشی در مرحله فینال در یک مبارزه نزدیک مقابل نماینده کره جنوبی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

  • سنگنوردی:

رضا علیپور در فینال ماده سرعت موفق به کسب مدال طلا شد. در این ماده مهدی علیپور نیز در رده هفتم ایستاد. در بخش زنان نیز کبری لکزایی در رده هفتم و اعظم کرمی نیز در رده یازدهم ایستادند.

  • شنا:

ماده ۵۰ متر پروانه: مهدی انصاری رکورد ۲۴.۹۵ را ثبت کرد و در رده ۲۰ این ماده جای گرفت.

ماده ۱۰۰ متر آزاد : سینا غلامپور رکورد ملی ۱۰۰ متر آزاد را شکست و با زمان ۵۱:۰۶ شنا کرد. بنیامین قره حسنلو با ثبت زمان ۵۱:۳۴ به کار خود پایان داد. این دو شناگر به ترتیب در ماده ۱۰۰ متر آزاد در رتبه های ۲۲ و ۲۶ جای گرفتند.

  • تیروکمان:

ریکرو انفرادی مردان: امین پیرعلی و صادق اشرفی با شکست برابر حریفان خود در مرحله یک سی‌و دوم از راهیابی به مرحله یک شانزدهم بازیهای آسیایی بازماندند.

ریکرو انفرادی بانوان: زهرا نعمتی در حالی که باید در مرحله یک هشتم نهایی مسابقه می داد اما بر اثر سهل انگاری مسئولان تیروکمان از بازیهای آسیایی حذف شد.مسوولان به نعمتی گفتند هنگام صرف ناهار است و مرحله بعدی از ساعت ۱۴ آغاز می شود. نعمتی هم با همین تصور برای صرف ناهار محل تیراندازی را ترک کرده که بلافاصله میلاد وزیری با سراسیمگی به محل آمده و به نعمتی اعلام کرد رقبا در حال رقابت هستند. سپس نعمتی را به محل برگزاری مسابقه آوردند اما کار از کار گذشته بود و نبود نعمتی به منزله انصراف او محسوب شد و او در کمال شایستگی از صعود به مرحله بعد بازماند و همه را شوکه کرد.

  • شمشیربازی:

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با شکست برابر تیم قدرتمند کره جنوبی به مدال نقره تیمی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی دست یافت.

  • دوچرخه سواری:

استقامت جاده مردان:سعید صفرزاده هشتم، میرصمد پورسیدی چهاردهم، مهدی سهرابی سی و دوم و محمد گنج خانلو سی و سوم شدند.

  • بدمینتون:

دور اول جدول انفرادی بانوان: ثریا آقایی دررقابت با نفر۱۰جهان از هند ۲برصفر باخت و حذف شد.

  • پاراگلایدر:

مرحله دقت بخش تیمی:ایران با ترکیب حسین عباسقلی زاده ، سیدعلیرضا عمیدی و محمد شیرازی نیا از میان ۱۵ تیم در رده ۱۰ ایستاد.

مرحله دقت بخش انفرادی: حسین عباسقلی زاده در رده چهاردهم و سیدعلیرضا عمیدی در رده بیستم این بخش ایستادند.

  • سوارکاری:

سهیلا سهی لیتا تنها سوارکار دختر ایران در فینال ماده درساژ بازی های آسیایی ۲۰۱۸ با اسب ایر.اف.کا با امتیاز ۷۱.۷۷۵ در رده ششم ایستاد.

  • والیبال ساحلی:

تیم ملی "الف" ایران با پیروزی قاطع برابر ویتنام به عنوان سرگروه به جمع ۱۶ تیم برتر بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی صعود کرد.

  • پنجاک سیلات:

در پایان نخستین روز رقابت‌های پنچاک‌سیلات در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، ملی‌پوشان ایران موفق به ۴ برد توسط حامد هوسی، تهمینه کربلایی، محمد رحیمی و محمد مرتاضی و ۲ باخت توسط نازنین میرمحمدتبار و بابک هشم‌زاده شدند.

  • کبدی:

تیم ملی بانوان ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف تایلند رفت که با نتیجه ۲۳ بر ۱۶ به برتری رسید و فینالیست بازی ها شد.

تیم ملی کبدی مردان ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف هند رفتند و با نتیجه۲۷ بر ۱۸ پیروز شدند و به فینال مسابقات راه یافتند.

  • ژیمناستیک:

سعیدرضا کیخا در فینال ماده خرک حلقه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ چهارم شد.

  • اسکواش:

علیرضا شاملی، سجاد زارعیان و فرشته اقتداری در مرحله یک هشتم شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند. حدیث فرزاد هم در دور یک شانزدهم شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

 

کد خبر 414387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha