همشهری آنلاین: هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفت: اروپا باید برای نجات توافق هسته‌ای با ایران سیستم پرداخت مستقل از ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کند.

هایکو ماس

به گزارش يورو نيوز، وزیر خارجه آلمان با انتشار مطلبی در روزنامه "هندلزبلات" آلمان نوشت: ضروری است که خودمختاری اروپا را با ایجاد کانال‌های پرداخت مستقل از ایالات متحده آمریکا تقویت کنیم.

هایکو ماس همچنین در مقاله خود که امروز (چهارشنبه 31 مرداد) در آلمان منتشر شد نوشته است: هر روزی که برجام زنده بماند بهتر از انفجار بحرانی است که بدون برجام می‌تواند خاورمیانه را تهدید کند.

شبکه پرداخت جهانی سوئیفت که مرکز آن در بلژیک است و بخش عمده‌ای از پرداخت‌های مالی جهانی از طریق آن انجام می‌شود از سال ۲۰۱۲ در پی اعمال تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه تهران خدماتش را به ایران متوقف کرد.

اشاره وزیر خارجه آلمان به راه اندازی سیستم پرداخت مستقل از آمریکا طراحی جایگزینی برای سوئیفت است تا اروپا برای حفظ برجام بتواند راه معامله با ایران را باز بگذارد.

وزیر خارجه آلمان در مقاله‌اش گفته است: با توجه به شرایط کنونی، این نکته اهمیت استراتژیک دارد که به بطور واضح به واشنگتن بگوییم: ما می‌خواهیم با هم کار کنیم. اما اجازه نمی‌دهیم که به منافع ما بدون مشورت با ما آسیب وارد کنید.

يورو نيوز در ادامه اين خبر آورده است: ایران در هفته جاری از اروپا خواست که به تلاش‌هایش برای نجات برجام سرعت ببخشد. اتحادیه اروپا در چندین نوبت به ایران وعده داده است که با تحریم‌های یک جانبه آمریکا مقابله کند با این حال خروج برخی از شرکت‌های بزرگ اروپایی مانند توتال از ایران، شک و تردیدهایی درباره اجرای این وعده اروپایی‌ها ایجاد کرده است.

کد خبر 414350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha