همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۵۵۵ سارق و مالخر و کشف انبار‌های قاچاق و احتکار کالا در چهاردهمین مرحله از اجرای طرح رعد خبر داد.

سردار حسین رحیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار "حسین رحیمی" رئیس پلیس پایتخت در حاشیه اجرای چهاردهمین مرحله از طرح رعد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این طرح 555 سارق و مالخر دستگیر شدند، اظهار داشت: در این مرحله 4 هزار و 529 کالا و جنس به سرقت رفته کشف شد که ارزش اموال مکشوفه بیش از 3 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در این طرح همچنین به 660 پرونده رسیدگی شد، گفت: ماموران پلیس تهران همچنین توانستند، 29 باند سرقت را متلاشی کنند. سردار رحیمی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های پلیس است، گفت: پرونده‌های رسیدگی شده با موضوع قاچاق کالا در این طرح 52 پرونده بوده که طی آن 23 نفر دستگیر شدند. همچنین در این طرح 12 باند قاچاق کالا متلاشی و 66 هزار و 962 کالای قاچاق به دست آمد. ارزش اموال مکشوفه قاچاق بیش از 4 میلیارد تومان است.

وی همچنین خبر داد که در این مرحله از طرح رعد، 10 هزار دلار و 4 هزار و 480 یورو کشف شد.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در چهاردهمین مرحله از طرح رعد، بیش از 2 تن مواد مخدر نیز کشف شد. همچنین 460 خرده‌فروش دستگیر و 310 معتاد متجاهر جمع‌آوری و 6 باند مواد مخدر متلاشی شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با کشف انبارهای احتکار کالاهای مورد نیاز هم گفت: با همکاری پلیس اطلاعات امنیت و پلیس پیشگیری، انبارهای کاغذ، آهن‌آلات و لوازم خانگی که احتکار شده بودند، کشف شد.

سردار رحیمی همچنین تاکید کرد: 50 درصد از کسانی که در طرح رعد 14 دستگیر شدند، سابقه‌دار بودند. قانون برای کسانی که جرم خود را تکرار می‌کنند، مجازات سنگینی در نظر گرفته است‌.

  • 5 محتکر کاغذ، آهن و لوازم خانگی دستگیر شدند

همچنین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 5 محتکر کاغذ، آهن و لوازم خانگی خبر داد.

رئیس پلیس پایتخت در حاشیه بازدید از انبارهای کشف‌شده کاغذ، آهن‌ آلات و لوازم خانگی احتکار شده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده توسط پلیس پیشگیری و پلیس اطلاعات امنیت تهران بزرگ چندین انبار آهن‌آلات و سه سوله کالای خانگی و انبار کاغذ احتکار شده کشف شد.

وی ادامه داد: هفت هزار تُن انواع کاغذ که تماماً با ارز دولتی چهار هزار و 200 تومانی وارد کشور شده بود، کشف شد که عدم اعلام واردات کاغذ به وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) و احتکار 2 تخلف بارز هستند. ارزش کاغذهای کشف شده حدود 100 میلیارد تومان است.

سردار رحیمی افزود: پرونده احتکار کاغذها تشکیل و به دستگاه قضا ارسال شده است و قطعاً این کاغذها وارد بازار می‌شود.

وی همچنین از کشف یک انبار با 100 تُن مواد اولیه پتروشیمی احتکارشده خبر داد و گفت: این مواد برای تولید ظروف یکبار مصرف است که به بازار ارائه نشده است.فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در یکی از انبارها نیز 9 هزار تن آهن احتکار شده به ارزش 36 میلیارد تومان کشف شد.

سردار رحیمی گفت: عملیات‌های کشف انبارها با همکاری پلیس اطلاعات امنیت و پلیس پیشگیری انجام شد. وی در ادامه از کشف یک انبار لوازم خانگی احتکار شده به ارزش تقریبی شش میلیارد تومان هم خبر داد.

سردار رحیمی با بیان اینکه برخورد جدی با احتکارکنندگان در دستور پلیس قرار دارد، خاطرنشان کرد: پلیس به طور جدی با متخلفین برخورد خواهد کرد. انبارها باید سامانه‌ای برای ثبت ورود و خروج کالا به انبار داشته باشند. این قانون از پنج سال پیش به تصویب رسیده اما متاسفانه به طور کامل اجرا نشده است.

سردار رحیمی در پایان از دستگیری پنج نفر در رابطه با احتکار کالاهای مورد نیاز مردم هم خبر داد.

کد خبر 414305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha