همشهری‌آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اتمام عملیات احداث پل سبز زندگی گیشا تا پایان تابستان ۹۸ خبر داد.

به گزارش شهرنوشت،حدود یک سال پس از آغاز عملیات عمرانی ایرج معزی، معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی پل گیشا گفت: به تازگی و پس از برگزاری جلسات متعدد برای بررسی پروژه، عملیات عمرانی شدت بیشتری گرفته است و در صورت تامین اعتبار پل سبز زندگی گیشا تا پایان تابستان 98 به بهره برداری می رسد.

 طرح برچیده شدن پل گیشا و جایگزینی آن با زیرگذر اولین بار در سال 1395 مطرح شد و سال بعد از آن عملیات اجرایی کلید خورد.

در طرح اولیه ساماندهی پل گیشا پیش بینی شده بود تا پل به طور کامل حذف شود، اما سال گذشته با تغییر در طرح های اولیه تصمیم بر آن شد تا پل روگذر به پل سبز گیشا تبدیل شود، به این معنا که به جای خودروها این بار تنها شهروندان امکان استفاده از پل را داشته باشند.

ايرج معزي با بیان این‌که قرار است پل گیشا پس از بهره‌برداری به عنوان یکی از پاتوق‌های شهری مورد استفاده قرار بگیرد، ادامه داد: در حال حاضر یکی از پروژه‌های مهم عمرانی شهرداری تهران، ساماندهی پل گیشا و ایجاد فضای شهری خاص برای رفت و آمد شهروندان روی پل ماشین رو است که محله گیشا را از سمت شمال به جنوب آل احمد وصل می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: هم‌زمان با اجرای عملیات عمرانی در پل روگذر، احداث پل زیرگذر نیز انجام می‌شود تا تغییر روند خللی در تردد خودروها در یکی از شریان های اصلی شهر ایجاد نکند.

معزی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تعیین تکلیف بزرگراه شوشتری و توقف چند ساله پروژه به دلیل عبور اتوبان از پارک سرخه حصار پرداخت و گفت: موضوع ساخت این بزرگراه از دوره گذشته مدیریت شهری همواره محل بحث شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط‌زیست بوده است، چرا که حدود 5 کیلومتر از بزرگراه از منطقه حفاظت شده سرخه حصار عبور می‌کند.

او با یادآوری این نکته که از سال‌های گذشته پروژه ساخت بزرگراه شهید شوشتری بنا بر ملاحظات زیست محیطی به طور کامل متوقف شده است، تاکید کرد: برای تعیین تکلیف مشکل تاکنون چندین جلسه با سازمان حفاظت محیط زیست برگزار کرده‌ایم و کمیته‌ای نیز در این خصوص تشکیل شده است تا ادامه کار با تصمیم کمیته انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: با وجود این‌که پروژه بزرگراه شهید شوشتری یکی از پروژه های مهم پایتخت است، تاکنون نتیجه حاصل از بررسی کارشناسان کمیته به ما اعلام نشده است و براین اساس تا زمان صدور مجوزهای لازم کار متوقف خواهد ماند.

به گفته معزی، هیچ‌گونه بازه زمانی برای تعیین تکلیف از سوی کمیته مطرح نشده است و سرنوشت بزرگراه شهید شوشتری همچنان در گرو مجوزهای زیست محیطی خواهد ماند.

کد خبر 414265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha