سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه کمبودی در زمینه عرضه دام برای روز عرفه و عید قربان وجود ندارد، گفت: هر کیلو دام زنده ۲۳ تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

علیرضا ملکی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت عرضه دام زنده برای روز عرفه و عید قربان اظهار کرد: در کنار چهار مکان اصلی و دائمی عرضه دام در استان تهران در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران غرفه‌هایی در نظر گرفته شده که در این غرفه‌ها دامپزشکان برای تایید سلامت دام و لاشه آن حضور دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی ادامه داد: عرضه‌کنندگان دام زنده برای عرضه دام در روز عرفه و عید قربان آمادگی بسیار خوبی دارند که با توجه به تجربه سال‌های گذشته با همکاری اتحادیه امور عشایر حدود ۵۰ هزار رأس دام برای استان تهران در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو دام زنده در شهرستان‌ها ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان و در شهر تهران ۲۳ تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و این درحالی است که کمبودی در رابطه با عرضه دام زنده برای عید قربان وجود ندارد.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به نوسانات نرخ دلار میزان قاچاق و خروج دام زنده از کشور رشد می‌کند، آیا در شرایط فعلی با این موضوع روبرو هستیم؟ گفت: با توجه به تمهیدات مسئولان و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته از سوی اتحادیه طی دو هفته گذشته با پدیده قاچاق و خروج دام زنده از کشور مقابله شد و دام زنده به بازار کشور بازگشت که اگر این موضوع انجام نمی‌شد، با کمبود دام در روز عرفه و عید قربان روبرو بودیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تاکید کرد: دام‌های عرضه شده در روز عید قربان اکثرا از استان‌های غربی و شهرهای مناطق شرقی کشور همچون مشهد، قوچان و سبزه‌وار تامین شده است که حجم قابل توجهی از این دام‌ها مربوط به عشایر کشور است.

ملکی در انتها توصیه کرد: متقاضیان دام در روز عید قربان خرید خود را به ساعات اولیه روز معطوف نکنند زیرا این موضوع عاملی خواهد شد تا قیمت دام تا حدودی افزایش یابد و از سوی دیگر مردم خرید خود را از مراکز تعیین شده انجام دهند. زیرا در این مراکز دامپزشکان سلامت دام و گوشت را بررسی می‌کنند.

کد خبر 414262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha