همشهری‌آنلاین: نخستین هواپیما جنگنده ایرانی به نام کوثر به دستور رئیس جمهور به پرواز در آمد.

هم‌زمان با ۳۱ مرداد سال‌روز صنعت دفاعی، تحقیق و تلاش متخصصان صنعت هوایی به ثمر نشست و نخستین هواپیما بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل ۴ با نام مبارک کوثر تولید شد.

ارتقاء توان رزم و آموزش خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بومی‌سازی سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته نسل ۴، سامانه‌های مکانیکی و هیدرولیکی، موتور با به کارگیری شبکه گسترده شرکت‌های دانش بنیان و سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از جمله اهداف ساخت این جنگنده ایرانی است.

به گزارش ایسنا، همچنین بهره‌گیری از سیستم معماری یک‌پارچه پیشرفته اویونیک و کنترل آتش با استفاده از شبا داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره‌گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام دیجیتال، بهره ‌یری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه‌روی مقابل خلبانان (HUD) با هدف افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره‌گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش براي بالا بردن کشف اهداف و تهدیدها و بهره‌گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهم‌ترین ویژگی ها و دستاوردهای تولید این هواپیماست.

هواپیماي کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به صورت کاملا بومی ساخته شده و ایران را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه های اویونیک و کنترل آتش نسل 4 قرار داده است.

این هواپیما در دو نوع تک کابین و دو کابین قابل تولید خواهد بود که نوع دو کابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد.

کد خبر 414259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha