دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسول خادم اَزغَدی متولد ۲۷ اسفند ۱۳۵۰ در مشهد است. او رئیس پیشین فدراسیون کشتی ایران و عضو دوره‌های دوم و سوم شورای شهر تهران بوده‌است. خادم همچنین مدیریت تیم‌های ملی کشتی از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ و همچنین ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷،عضویت در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) را برعهده داشته‌است.

رسول خادم

رسول خادم با ۱ مدال طلا و ۱ برنز المپیک، ۲ مدال طلا و ۱ نقره قهرمانی کشتی جهان، ۱ مدال طلا و ۱ نقره بازی‌های آسیایی و ۵ مدال طلای قهرمانی آسیا، در پنج وزن مختلف از ۶۸ کیلو تا ۱۳۰ کیلوگرم، یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران ایران و جهان محسوب می‌شود.

خادم سابقه ریاست فدراسیون کشتی، مدیریت تیم‌های ملی کشتی، سرمربی‌گری تیم ملی کشتی آزاد، عضویت در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک و عضویت در شورای شهر تهران (۱۳۹۲-۱۳۸۲) را در کارنامه خود دارد. او در دومین دوره شورای شهر تهران رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و در سومین دوره، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بوده‌است.

هم‌چنین او برادر امیررضا خادم و پسر محمد خادم از قهرمانان اسبق کشتی ایران و جهان است.

وی دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از دانشگاه روابط بین‌الملل وزارت خارجه (۱۳۷۸-۱۳۷۴) و کارشناسی ارشد علوم اجتماعی (گرایش جامعه‌شناسی) از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز (۱۳۸۴-۱۳۸۲) بوده و از سال ۱۳۸۹ دانشجوی دوره دکتری جامعه‌شناسی (گرایش گروه‌های اجتماعی) در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.

رسلو خادم همچنین مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد (واحد شرق) و مدرس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

او توانسته‌است یک نشان برنز در المپیک تابستانی ۱۹۹۲ بارسلونا و یک نشان طلا در المپیک تابستانی ۱۹۹۶ آتلانتا به دست آورد.

از دیگر افتخارات خادم می‌توان به دو مدال طلا و یک نقره در قهرمانی کشتی جهان و یک مدال طلا و یک نقره در بازی‌های آسیایی و پنج مدال طلا در قهرمانی آسیا اشاره کرد.

وزارت ورزش ۱۲ آبان ۹۷ با استعفای رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی موافقت کرد.

*آخرین بروزرسانی ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

کد خبر 414247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha