همشهری‌آنلاین: نخست وزیر جدید پاکستان از ثروتمندان خواست مالیات بپردازند و گفت که کشور باید ریاضت را برای کاهش بدهی‌ها آغاز کند.

 درخواست‌هاي  رياضتي عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان با آغاز فروش یگانی از خودروهای ضد گلوله دفتر نخست‌وزیری همراه خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،عمران خان در نخستین سخنرانی خود به دیدگاهش برای "پاکستان نوین" اشاره و بر ضرورت تغییر در کشور به وسیله ارائه یک سیستم رفاهی اسلامی، کاهش فقر و کاستن از سطح بدهی‌ها تاکید کرد.

او ادامه داد:‌ ما عادت کرده‌ایم تا با وام و کمک گرفتن از سایر کشورها زندگی کنیم. دورنمای هیچ کشوری چنین نیست. یک کشور باید روی پاهای خود بایستد.

نخست‌وزیر جدید پاکستان با انتقاد از زندگی اشرافی و دوران استعماری سیاستمداران حاکم، اعلام کرد که به جای زندگی در اقامتگاه نخست‌وزیری، در یک ساختمان سه اتاق خوابه کوچک زندگی می‌کند.

او همچنین گفته که به جای استفاده از ۵۲۴ خدمتکار که برای نخست‌وزیر كار مي‌كنند، تنها از دو نفر استفاده می‌کند و گفته قصد دارد تا یگان خودروهای ضد گلوله را برای جبران کسری خزانه بفروشد.

عمران خان ادامه داد: من می‌خواهم به مردم بگویم که می‌خواهم زندگی ساده‌ای در پیش بگیرم و پول ذخیره کنم. از ثروتمندان می‌خواهم تا مالیات بدهند. فکر کنید که این جهاد در راه خداست و شما باید این کار را برای بهتر شدن کشورتان انجام دهید.

او همچنین به این مساله اشاره کرد که پاکستان با تاثیرهاي ناشی از تغییرات آب و هوایی در خطر بسیار بزرگی قرار دارد و قول داد تا نرخ مرگ و میر مادران و نوزدان در پاکستان را که بالاترین در جهان است،‌ کاهش دهد.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین بر ضرورت کمک به ۲۲.۸ میلیون کودک بازمانده از تحصیل در پاکستان اشاره کرد که نرخ سواد در آن حدود ۴۰ درصد است.

او دیروز کابینه ۲۱ عضوی خود را اعلام کرد که بیشترین آنها از سیاستمداران متخصص و با تجربه هستند.

کد خبر 414163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha