همشهری آنلاین: یک کتاب‌دوست پابرهنه که نویسندگان بزرگ را به رابینسون کروزوهای پولدار امروزی معرفی کند، می‌تواند در یکی از رویایی‌ترین جزیره‌های مالدیو مشغول کار شود.

مالدیو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از آبزرور، شايد اين فرصت شغلي كم‌نظير چندان درآمد نداشته باشد اما كسي كه پذيرفته شود بي‌ترديد از مزاياي جانبي بي‌نظير آن بهره‌مند خواهد شد. اين مرد يا زن خوشبخت راهي مالديو مي‌شود تا در ساحلي رويايي احتمالا در دورافتاده‌ترين كتابفروشي دنيا كار خود را آغاز كند.

فيليپ بلك‌ول كه خانوادگي اهل كتاب و كتابفروشي هستند، درباره اين فرصت شغلي در اقامتگاه بسيار تجملاتي سونوا فوشي مالديو مي‌گويد: «من يك مرد پا به كار مي‌خواهم كه با دستمزد ناچيز كنار بيايد اما از مزاياي جانبي شغل به اندازه كافي بهره ببرد. كار به تدريج كامل مي‌شود و اين تا حدودي به عهده توست كه بتواني از اين فرصت منحصر به فرد بهترين استفاده را بكني. اگر من 25 سال داشتم، حتما خودم را انتخاب مي‌كردم.»

متقاضي خوشبخت ابتدا يك قرارداد همكاري دست‌كم سه ماهه امضا مي‌كند و در اين مدت بايد روايتي سرگرم‌كننده و دوست‌داشتني از زندگي خسته‌كننده يك كتابفروش در جزيره‌اي كويري در فضاي مجازي بنويسد. ضمن اينكه بتواند با گروهي از چهره‌هاي سرشناس درجه يك و دوستان آنها بجوشد. عشق ورزيدن به كتاب، داشتن توانايي گرم گرفتن با تمام گروه‌هاي سني، سرگرم كردن بچه‌ها با قصه‌خواني و برگزار كردن برنامه‌هاي نويسندگي خلاق مورد نياز است.

هزينه اقامت در اين منطقه از شبي دو هزار دلار در يك ويلاي يك‌تخته آغاز مي‌شود و تا شبي 26 هزار دلار براي يك ويلاي اختصاصي با 9 اتاق خواب بالا مي‌رود؛ ويلايي قصرمانند شامل استخر خصوصي، خدمات ماساژدرماني، سونا و اتاق بخار. فردي كه در اين سمت استخدام شود، در مكاني در همان نزديكي اقامت مي‌كند و فرصت خواهد داشت روي شن‌هايي ساحلي به نرمي برف قدم بزند.

كتابفروشي يك تجربه تازه براي بلك‌ول است كه سال 2006 به كار كتابفروشي‌هاي زنجيره‌اي خانوادگي پايان داده بود. او در سفرهايش به دور دنيا به اين تصميم رسيد كه در هتل‌ها كتابفروشي راه بيندازد و حالا 250 پروژه در گوشه و كنار دنيا در دست راه‌اندازي دارد؛ از جمله 30 كتابفروشي در هتل‌ها و اقامتگاه‌هاي لوكس، يك پروژه در كشتي تفريحي و يك پروژه در منطقه‌اي ورزشي در كنيا.

کد خبر 414161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha