یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران آمریکایی کشف کرده‌اند که بین سه بیماری تحلیل‌برنده شبکیه چشم و بیماری آلزایمر ارتباط وجود دارد.

retina

به گزارش هلث‌دی نیوز این پژوهشگران می‌گویند یافته‌هایشان ممکن است به یافتن راه‌های جدیدی برای شناسایی افراد در معرض خظر بالای دچار شدن به بیماری آلزایمر کمک کند.

به گفته این پژوهشگران این یافته‌ها به این معنا نیست هر کسی که دچار این بیماری‌های چشمی باشد، آلزایمر خواهد گرفت.

پیام اصلی این است که متخصصان چشم باید مراقب بروز نشانه‌های احتمالی بیماری آلزایمر در افراد مبتلا به این بیماری‌های چشمی باشند و پزشکان عمومی که بیماران مبتلا به این بیماری‌های چشمی را معاینه می‌کنند باید آنان را از لحاظ بروز احتمالی زوال عقل و اختلال حافظه وارسی کنند.

در این بررسی حدود ۴۰۰۰ بیماری ۶۵ ساله و بالاتر در طول پنج سال پیگیری شدند و در طول این مدت حدود ۸۰۰ نفر از آنان دچار آلزایمر تشخیص داده شدند.

یافته‌ها نشان داد در افرادی در این گروه دچار تحلیل رفتن لکه زرد چشم مربوط به افزایش سن (دژنراسیون ماکولا)، اختلال شبکیه مربوط به بیماری دیابت یا آب سیاه یا گلوکوم هستند نسبت به افرادی که این بیماری‌ها را ندارند، احتمال دچار شدن به بیماری آلزایمر ۴۰ تا ۵۰ درصد بیشتر است.

نتایج این بررسی در ژورنال انجمن آلزایمر منتشر شده است.

آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است که بیش از ۴۶ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا می‌کند. پژوهشگران تخمین می‌زنند شمار بیماران آلزایمر تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۱.۵ میلیون نفر خواهد رسید.

کارشناسان می‌گویند یافته‌های این بررسی این نظر را تقویت می‌کند که با بررسی چشم می‌توان چیزهای بیشتر درباره مغز آموخت.

کد خبر 414121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha