همشهری آنلاین: رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: وضعیت مالی شهرداری تهران بحرانی است به گونه‌ای که تنها نیمی از بودجه شهرداری محقق شده است.

مجید فرهانی شورای شهر

به گزارش فارس، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در هشتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از استعماع گزارش خزانه‌دار شورای شهر تهران به بررسی وضعیت مالی شهرداری تهران اشاره کرد.

وی گفت: وضعیت مالی شهرداری تهران بحرانی است به گونه‌ای که تنها نیمی از بودجه شهرداری محقق شده و ما اگر بر این اساس جلو برویم از بودجه ۱۷ هزار و پانصد میلیارد تومانی حداکثر حدود ۹ هزار میلیارد تومان محقق خواهد شد.

فراهانی ادامه داد: این بدین معنا است که تنها می‌توان هزینه‌های نگهداشت شهر را تامین کرد و ما شاهد تعطیلی پروژه‌های شهری هستیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تصریح کرد: طبیعی است که عزیزان معاونت برنامه‌ریزی باید در اسرع وقت گزارش تحقق پذیری بودجه را بدهند تا بر آن اساس اصلاحیه بودجه را ارائه دهیم.

فراهانی با ارائه پیشنهادی در این رابطه افزود: برای عبور از این وضعیت دو روش داریم؛ اولی کاهش هزینه‌ها در شهرداری تهران؛ با جدیت معتقدم سی درصد هزینه‌ها را می‌توان کاهش داد و دوم فراخوان جنبش جذب سرمایه‌ها در شهرداری تهران که متاسفانه در گذشته شاهد جذب هیچ سرمایه بزرگی در شهر تهران نبوده‌ایم.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر وضعیت مالی شهرداری تهران گفت: نیاز است تا این موضوع را جدی بگیریم. متاسفانه عزم لازم در دولت محترم نیست زیرا با پیشنهاد تعطیلی اخذ ارزش افزوده توسط وزارت صمت مواجه هستیم که حدود هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه‌ها در شش ماه دوم کاهش پیدا خواهد است و با پیش‌بینی متخصصان رکود در بخش مسکن داریم که این مسئله بیش از شش هزار میلیارد از درآمدهای شهری را هدف قرار داده است.

فراهانی در پایان بیان کرد: وضعیت واقعا بحرانی است و پیشنهاد می‌کنم در جلسه فوق‌العاده وضعیت مالی شهرداری را بررسی کنیم چرا که چشم انداز خوبی شاهد نیستیم.

کد خبر 414106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha