همشهری آنلاین: کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: علیرضا جهانبخش به گلزنی اعتیاد دارد و مانند کریستیانو رونالدو پیشرفت کرده است.

جهانبخش کی‌روش

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری ساندی تایمز، کی‌روش در سخنانی اظهار داشت: وقتی بازیکنی شروع به گلزنی می‌کند، طعم اعتیادآور آن زیر زبانش می‌رود و هر چه بیشتر گل می‌زند اعتیاد بیشتری به گلزنی پیدا می‌کند. علیرضا جهانبخش اینگونه بزرگ شده است و از این نظر او را با کریستیانو رونالدو مقایسه می‌کنم. پیشرفت او مثل رونالدو بوده است.

برایتون رونالدو جدیدی را به خدمت نگرفته است، اما مبلغ 17 میلیون پوندی را که برای جذب جهانبخش هزینه کرده، ممکن است یکی از بهترین خریدهای فصل باشد. برایتون یک وینگر سرعتی و قدرتمند را خریده است. او اولین آسیایی است که آقای گل یک لیگ مهم اروپایی شد و به گفته مردی که مربیگری هر دو را به عهده داشته، جهانبخش همان مراحل رشد رونالدو را، اما در سطح پایین‌تری طی کرده است.

کی‌روش در اولین سال‌های حضور رونالدو در منچستریونایتد سرمربی او بود و اولین فرصت حضور در تیم ملی ایران را در سن 20 سالگی به جهانبخش داد.

کی‌روش در باره جهانبخش گفت: او با پشتکار و نگرش خاص حرفه‌ای خود، توانایی بازی در سطح بین‌المللی را داشت.

جهانبخش در روستایی در گیلان بزرگ شد و از باشگاه داماش به نایمخن که برای فرار از سقوط به دسته پایین‌تر در فوتبال هلند تلاش می‌کرد، منتقل شد. کی‌روش به او کمک کرد با 2 موضوع کنار بیاید. او کمی جوان و مضطرب بود و تلاش می‌کرد همه کار انجام دهد. اما این طبیعی است. او گام به گام تلاش کرد آرامش خود را حفظ کند و بر استرس مسابقات فائق بیاید.

دوم اینکه او همانند بسیاری از وینگرهای کم تجربه به جای حمله و گلزنی، به پاس گل و ارسال توپ می‌پرداخت.

کی‌روش در این باره گفت: این موضوع عادی است. جهانبخش همانند بازی چند سال قبل رونالدو، خیلی وارد محوطه جریمه نمی‌شد، ولی با تمرین و آموزش، فضاهای پشت مدافعان را پیدا می‌کرد و دریافت که مهاجمان در محوطه جریمه گل می‌زنند و شروع به تغییر کرد.

جهانبخش در فصل بازی خود، 6 گل زد و فصل گذشته با 21 گل و 12 پاس گل برای آلکمار هلند عنوان آقای گل لیگ هلند را از آن خود کرد.

کی‌روش گفت: در فوتبال امروز وجود وینگرهایی که گل می‌زنند ضروری است؛ چرا که اگر در بین شش بازیکن مهاجم، چهار یا پنج گلزن نداشته باشید، نمی‌توانید موفق شوید. به همین علت بازیکنانی مثل علی باید بدانند که پاس گل کافی نیست. آنها باید در محوطه جریمه همانند مهاجم دوم و سوم بازی کنند.

کی‌روش گفت جهانبخش بازیکن بسیار مهمی برای برایتون خواهد بود. او بازیکنی سریع است و می‌تواند راه‌هایی برای گلزنی بیابد و نیازی به پاس‌های زیاد یا دریبل کردن ندارد.

کی‌روش در مورد جهانبخش که هفته گذشته 25 ساله شد، گفت: او یک جنگنده است که برای تیم فداکاری می‌کند.

در حالی که پدر جهانبخش می‌خواست فرزندش به پرسپولیس بزرگترین باشگاه ایران برود، اما خود او به هلند رفت و زبان انگلیسی و هلندی را هم فرا گرفت. موفقیت فصل گذشته قدرت ذهنی و روحی او را نشان داد. جهانبخش مادرش را که به سرطان مبتلا بود برای درمان به آلمان برد.

کی‌روش معتقد است جهانبخش می‌تواند راه را برای بسیاری از بازیکنان ایرانی هموار کند.

وی گفت: اگر یک کشور با قابلیت و استعداد بالای فوتبال وجود داشته باشد، آن کشور ایران است. شور و استعداد و ذهنیت مناسب در ایران وجود دارد. بیشتر بازیکنانی که با آنها کار کرده‌ام چیز خاصی درون شان هست. اگر با آنها از یک بالگرد به داخل بوته زار بپرید، می‌توانید مطمئن باشید که زنده می‌مانند و می‌جنگند.
کی روش در مورد اولین بازی خانگی جهانبخش در خانه مقابل منچستریونایتد هم گفت: او آماده است. هر چه بازی بزرگتر باشد، علی بهتر بازی می‌کند.

کد خبر 414085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha