همشهری آنلاین: دادگاه عالی فدرال عراق نتایج انتخابات پارلمانی روز ۲۲ اردیبهشت ماه این کشور را بطور رسمی تایید و نهایی کرد.

نتایج انتخابات پارلمانی عراق تایید نهایی شد

به گزارش ایرنا، 'ایاس الساموک' سخنگوی این دادگاه روز يكشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد دادگاه عالی فدرال پس از بررسی دقیق اعتراضات و شکایت ها و به اتفاق آرا نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تایید کرد.

تایید صحت انتخابات پارلمانی عراق سه ماه پس از برگزاری انتخابات و چند روز بعد از اتمام بازشماری دستی آرا بدلیل برخی اعتراضات به نتایج در پاره ای مناطق این کشور صورت می گیرد.

با این حال جریان های پیروز در انتخابات طی ماههای اخیر و بویژه روزهای گذشته تحرکات وسیعی را برای تشکیل فراکسیون اکثریت که از نظر قانونی اختیار تشکیل دولت جدید را خواهد داشت، انجام می دهند.

درحالی که اخبار و اظهارنظرهای بسیاری در خصوص قریب الوقوع بودن اعلام تشکیل این فراکسیون در رسانه های عراق منتشر می شود اما بسیاری از ناظران سیاسی بر این باورند که هنوز توافق قطعی میان گروهها اتفاق نیفتاده و فعلا همه چیز در حد تبلیغات و هماوردی رسانه ای میان طیف های رقیب بویژه طیف المالکی و عامری از یکسو و مقتدا صدر و العبادی از سوی دیگر است.

در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق که با مشارکت 44.5 درصد واجدین شرایط برگزار شد، فهرست های انتخاباتی 'سائرون' (مقتدا صدر) با 54 کرسی، الفتح (هادی العامری) با 48 کرسی، النصر (حیدر العبادی) با 42 کرسی در رتبه اول تا سوم قرار گرفته اند.

دولت قانون (نوری المالکی) با 26 کرسی، دمکرات (مسعود بارزانی) با 24 کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) با 20 کرسی، جریان حکمت (سیدعمار حکیم) با 19 کرسی و اتحادیه میهنی (کوسرت رسول جانشین جلال طالبانی) با 18 کرسی در رده های بعدی قرار گرفته اند.

در این دوره از انتخابات در مجموع 28 فهرست و حزب سیاسی توانستند به پارلمان راه پیدا کنند.

کد خبر 414078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha