همشهری آنلاین: موسسات نشر الکترونیک در آلمان می‌گویند در نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۸ نرخ فروش کتاب الکترونیک در کشورشان رشد چشمگیری داشته است.

ebooks

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از دیجیتال ریدر، آمارهای اعلام شده از بازار کتاب کشور آلمان نشان می‌دهد نرخ فروش کتاب الکترونیک در نیمه ابتدایی سال 2018 میلادی در این کشور اروپایی افزایش داشته است. گروه‌های انتشاراتی می‌گویند حدود 100 میلیون یورو فروش کتاب الکترونیک در این مدت تخمین زده می‌شود.

گروه تجاری انتشاراتی بورسورین و گروه رسانه‌ای جی.اف.کا (GfK) کشور آلمان با انتشار آماری نسبی از فروش بالای کتاب الکترونیک در سال جدید میلادی خبر دادند. آمارهای به دست آمده و نظرسنجی از 25هزار مشتری ثابت محصولات این شرکت‌ها نشان می‌دهد فروش کتاب الکترونیک در صدر محصولاتشان قرار داشته است.

طبق گزارش شرکت‌های آلمانی در نیمه اول سال جدید بیش از 16 میلیون کتاب الکترونیک فروش رفته است که نزدیک به 100 میلیون یورو قیمت دارد. این میزان درآمد از فروش کتاب‌های الکترونیک در حالی تخمین زده می‌شود که قیمت این کتاب‌ها به طور متوسط در آلمان حدود 4درصد کاهش داشته است.

کارشناسان اقتصادی در آلمان اعتقاد دارند فروش بالای کتاب الکترونیک در آلمان بیشتر به خاطر کاهش قیمت‌های این نوع کتاب‌ها در این کشور بوده است.

کد خبر 414066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha