رئیس‌جمهور با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به سیاست خارجی با نگاه قدرتمدار و سلطه متفاوت است، تصریح کرد: نظریه حضور ما در عرصه جهانی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر اساس صداقت، دوستی و توسعه روابط حداکثری است.

دکتر احمدی نژاد عصر روز پنجشنبه 20 دی، در دیدار سفیران و رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در منطقه امریکای لاتین، ملت های این منطقه را مظلوم و مستضعف معرفی کرد و گفت: ملت و دولت ایران در توسعه روابط با کشورهای امریکای لاتین نگاه صرفا اقتصادی و مادی ندارد بلکه در صدد تامین رفاه و پیشرفت ملت هاست.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت شناخت و آشنایی سفیران جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت ها و نیازهای کشورهای محل ماموریت تاکید کرد: سفیران باید توانمندی ها، امکانات و مزیت های ایران را در کشورهای محل ماموریت معرفی کنند.

آقای احمدی نژاد همچنین با تاکید بر ضرورت گسترش روابط همه جانبه با کشورهای امریکای لاتین، رهنمودهای لازم را بیان کرد.

در آغاز این دیدار، منوچهر متکی وزیر امور خارجه گزارشی از آخرین وضع و تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی امریکای لاتین بیان کرد.

سپس هر یک از سفیران و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای امریکای لاتین در سخنانی گزارشی از روند توسعه روابط ایران با کشورهای این منطقه و استعدادهایی که برای تقویت و گسترش روابط وجود دارد، ارائه کردند.

همچنین رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین پیراهن شماره 10 تیم ملی آرژانتین را که امضای مارادونا روی آن درج شده است، از طرف این ستاره فوتبال جهان به آقای احمدی نژاد اهدا، و درخواست مارادونا را برای دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان فردی با جرات، عدالتخواه و مردمی مطرح کرد.

کد خبر 41404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز