مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹گفت: جشنواره فرهنگ‌های شهر به منظور ایجاد نشاط و شادی و بر مبنای برنامه‌های جذاب و نشاط آور اقوام مختلف ایرانی در این منطقه برپا می‌شود.

منطقه ۱۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی با اشاره به اینکه کلانشهر تهران در برگیرنده شهروندانی با تعدد و تنوع قومیتی است و توافقات، مشترکات فرهنگی این شهروندان می تواند تداوم زندگی در شهر را جاری کند افزود: به همین منظور و برای ترویج فرهنگ شهروندی منطبق با شرایط زیست شهری برگزاری جشنواره فرهنگی شهر در دستور کار اداره فرهنگی این منطقه قرار گرفت.

وی ادامه داد: این جشنواره در روز شنبه 27 مرداد با موضوع اقوام مقابل سرای محله عبدل آباد، یکشنبه 28 مرداد با موضوع هنر(حمایت از کالای ایرانی) در محل بوستان شریعتی مقابل خانه کشتی بنا و سه شنبه 30 مرداد با موضوع تئاتر (نمایش شادی آور سنتی) از ساعت 18 تا 20 مقابل سرای محله شکوفه جنوبی برگزار خواهد شد.

بهرامی در تشریح برنامه های این جشنواره خاطر نشان کرد : در جشن اقوام برپایی نمایشگاه عکس از جاذبه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و معرفی چهره‌های سرشناس و شاخص، معرفی و آموزش صنایع دستی و سوغات اقوام ایرانی،آموزش غذاهای سنتی و بومی اقوام ایرانی، اجرای زنده موسیقی، نمایش فرهنگی و ایستگاه شادمانه کودکان، بازی‌های بومی اقوام ایرانی به همراه برگزاری مسابقه و اهدای جوایز فرهنگی به منظور آشنایی شهروندان با فرهنگ، آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی پیش‌بینی شده است.

معاون شهردار منطقه با اشاره به نامگذاری یکشنبه‌های هنر در این جشنواره افزود: در این روز غرفه های کارگاه عکس، خوشنویسی، کاریکاتور، مجسمه سازی و ... به منظور شناسایی قابلیت ها و خلاقیت هاي بالقوه شهروندان در عرصه فعالیت هاي هنری ، شناسایی استعدادهاي بالقوه محلات در جهت غنی سازي اوقات فراغت تدارک دیده شده است.

این مسئول با اشاره به اهمیت غنی سازي اوقات فراغت شهروندان در فصل تابستان،جلب مشارکت آنها در حل مسائل فرهنگی وآگاهی بخشی درخصوص حقوق شهروندي، آگاهی برای حل معضلات اجتماعی در بستر هنرهاي نمایشی یاد آور شد: در این خصوص گذر تئاتر و نمایش شادی آور سنتی با اجرای تئاتر کاربردی، تئاتر عروسکی و اجرای نقالی و پرده خوانی در این جشنواره برگزار خواهد شد.

کد خبر 414004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha