شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خانواده جهانگیری از پنج پسری که خدا به آنها عطا کرده بود دو فرزند خود را تقدیم اسلام و سرزمین مقدس ایران کرد، محمد در سال ۱۳۵۹ در روزهای ابتدایی جنگ در سوسنگرد و یعقوب در سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

 شهید سیرجان

مرحوم حسن جهانگیری پدر خانواده، ابتدا در یکی از معادن توابع اسفندقه فعالیت داشت. زندگی در اسفندقه و کار در معدن تا پیش از تولد اسحاق و چهار برادر دیگرش به اتمام رسیده و خانواده جهانگیری به سیرجان می روند.

حسن جهانگیری پس از انتقال تا پایان بازنشستگی کارمند اداره کشاورزی سیرجان ماند.

پدر خانواده تا همین چند سال پیش در سیرجان زندگی می‌کرد و در تیرماه سال ٨٩ فوت ایشان پیام تسلیت مقام معظم رهبری را به همراه داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام ، درگذشت پدر دو شهید را تسلیت گفتند.

  •  عیدی مادر شهید جهانگیری به سردار سلیمانی

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری درباره پدرش می‌گوید: زمانی که مسئول جهاد کرمان بودم، مسئولیت جنگ جهاد را برعهده داشتم و مدام باید به جبهه می‌رفتم. مادرم نگرانم بود که پس از یعقوب و محمد من هم به شهادت برسم. اما پدرم تحمل بیشتری داشت. برادر عزیزم حاج‌قاسم سلیمانی چند بار به من گفت خانواده شما به اندازه کافی داغدار شده است و شما دیگر نباید در جنگ شرکت کنید.

رابطه نزدیک دو هم ‌استانی ، اسحاق جهانگیری و قاسم سلیمانی، برای سال‌های طولانی ادامه داشته اما این نزدیکی زمانی بیشتر خودش را نشان داد و رسانه‌ای شد که «حاج‌قاسم» در اولین روز سال ٩٦ به دیدار مادر خانواده جهانگیری رفت و تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی بارها و بارها بازنشر داده شد. دیداری که اسحاق آن را در اینستاگرامش صمیمانه توصیف کرد و نوشت: از مادرم پرسیدم؛ مادر چقدر سردار را دوست داری؟ با لحنی مهربان و مادرانه گفت: خیلی. رفتار مادرم با سردار مثل فرزند خود بود و به ایشان عیدی هم داد.

  • محمد جهانگیری همراه شهید چمران بود

اسحاق جهانگیری درباره شهادت برادرش محمد می‌ گوید: اوایل جنگ بود که برادرم به هویزه رفت و به همراه شهید چمران در جنگ‌های نامنظم شرکت کرد و در آبان همان سال ٥٩ در سوسنگرد شهید شد. زمانی که خبر شهادت محمد را برای من آوردند، من مسئول جهاد جیرفت بودم و خودم را بلافاصله به کرمان رساندم اما جسد محمد نیامد.

بیش از یکسال طول کشید تا سوسنگرد آزاد شد و جسد محمد به دست ما رسید.

  •  اولین شهید سیرجان در دفاع مقدس

ابراهیم جهانگیری، دیگر برادر خانواده دراین باره می‌گوید: برادرم اولین شهید سیرجان در جنگ تحمیلی بود. به نوعی که برای کسانی که می‌خواستند مراسم شهدا را برگزار کنند هم تازگی داشت که چطور باید این مراسم را برگزار کنند.

در پاریز، مدیر دبستان باستانی‌پاریزی بودم که خبر شهادت برادرم را به من دادند. از طریق ژاندارمری سیرجان اطلاع دادند که شما باید به سیرجان بیایید. ما هم وقتی به همراه جمعی از دوستان به سیرجان آمدیم خبر شهادت برادرم را دریافت کردیم.

آن سال‌ها هنوز لشکر ٤١ ثارالله تأسیس نشده بود و رزمنده‌های کرمان مانند سردار قاسم سلیمانی در گردانی تحت عنوان گردان کرمان در جبهه حضور داشتند. محمد جهانگیری در قالب همان گروه در جبهه حضور یافته بود و شهید شد.

محمد فرزند چهارم از خانواده جهانگیری‌ها بود. متولد ٤١ و سه سال کوچک‌تر از یعقوب برادر شهید دیگرم که متولد سال ٣٨ بود و در سال ٦٣ شهید شد.

روحشان شاد و یادشان گرامی باد .

رضا رضایی مجد - ايرنا

کد خبر 413984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha