همشهری آنلاین: رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: بازار افسارگسیخته ارز رها شده و دست‌های پشت پرده با کنترل قیمت ارز نبض ارزی کشور را مدیریت می‌کنند.

امیر خجسته

به گزارش ایسنا، امیر خجسته در جریان بازدید از نحوه خرید و فروش و مدیریت بازار ارز در کشور اظهار کرد: اینکه بیان می‌شود نرخ ارز در فردوسی، استانبول و افشار مدیریت می‌شود اشتباه است بلکه خارج از این بازار توسط یک ستاد مافیایی فرماندهی و مدیریت می‌شود و سیاست‌گذاری‌ها بیشتر در داخل‌، بازار را تحت امر خویش قرار داده است.

نماینده مردم همدان و فامنین با اشاره به اینکه بیش از یک هفته از رونمایی بسته جدید ارزی بانک مرکزی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: بازار ثانویه فاز جدیدی است و بدون عرضه منجر به بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود که مدیریتی بر روی آن صورت نگرفته و همچنان تاثیر مثبتی روی قیمت ارز نداشته و این فرمول مدیریتی، ارزش پول ملی را همچنان نتوانسته به جایگاه قبلی برگرداند و تثبیت کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون شوراها با بیان اینکه در بازار، خرید و فروش ارز رها شده و قیمت‌ها افسار گسیخته است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی سال‌هاست که تحریم است و در این برهه زمانی بیشتر از آنچه تحریم‌های آمریکا تاثیرگذار باشد و آرامش بازار سکه و ارز را در هم شکند بیش از این دست‌های پشت پرده داخلی قیمت‌ها را با جهش روبرو کرده و از داخل مدیریت می‌شود.

خجسته در پایان با بیان اینکه مسئولین تخصصی و اقتصادی کشور بایستی برای کنترل بازار و مهار تورم ورود پیدا کنند، افزود: مشاهدات میدانی از بازار ارز نشان از تداوم سکون و خاموش بودن تابلوی صرافی‌ها بود که این روند قطعا تولید داخلی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

کد خبر 413964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha