همشهری آنلاین: هوشنگ مرادی‌ کرمانی و کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری، بار دیگر از سوی کانون به عنوان نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن معرفی شدند.

هوشنگ مرادی کرمانی

 اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اعلام كرد، با بررسی‌هایی که از آثار نویسندگان انجام داده است  هوشنگ مرادی‌کرمانی به عنوان نویسنده کتاب کودک و نوجوان و در بخش پروژه‌های ترویج کتاب‌خوانی، کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری به عنوان نامزدهای این جایزه در سال ۲۰۱۹ همچون سال گذشته تکرار شدند.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان پس از جایزه هانس کریستین اندرسن است.

آسترید لیندگرن، نویسنده مشهور سوئدی در حوزه ادبيات كودك و نوجوان است كه در سال ۲۰۰۲ در سن ۹۴ سالگی فوت كرد. دولت سوئد برای گرامی‌داشت یاد این نویسنده مسابقه‌ای جهانی با نام او پایه‌گذاری کرد، که هرساله در این کشور برگزار می‌شود.

هدف از اهدای این جایزه تقویت و بالا بردن کیفیت ادبیات کودک و نوجوان و همچنین بالا بردن حقوق کودکان در جهان است و بیش از ۶۰ کشور از سراسر دنیا در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

هیئت‌های معرفی نامزدهای جایزه سال ۲۰۱۹ را از ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 413955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha