یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت ال‌جی در اوایل سال ۲۰۱۹ اولین گوشی ۵G خود را عرضه می‌کند.

اینترنت

شرکت آمریکایی «اسپرینت» (Sprint) که یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای مخابراتی این کشور محسوب می‌شود، اعلام کرده که با همکاری ال‌جی ، در اوایل سال ۲۰۱۹ یک گوشی ۵G را روانه‌ی بازار می‌کند. به غیر از تاریخ احتمالی عرضه و ساخت آن توسط ال‌جی، اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی منتشر نشده است.

اما با توجه به اینکه این شرکت می‌خواهد در سال ۲۰۱۹ فاز اول زیرساخت‌های اینترنت ۵G را عملیاتی کند، عرضه‌ی گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، اقدامی کاملا منطقی محسوب می‌شود.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده که شرکت اسپرینت برای توسعه اینترنت ۵G از فناوری Massive MIMO استفاده می‌کند و این گوشی ال‌جی هم از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد.

بر اساس اخبار منتشر شده، شرکت اسپرینت در حال نصب آنتن‌های مربوط به این فناوری در شهرهای آتلانتا، شیکاگو، دالاس، هیوستون، لس آن‌جلس و واشنگتن است. در این بیانیه به احتمال بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدیدتر مانند mmWave اشاره‌ای نشده است.

در آمریکا، اسپرینت تنها شرکت مخابراتی فعال در حوزه اینترنت ۵G نیست. در همین زمینه می‌توانیم به ماژول ۵G برای گوشی موتو Z3 اشاره کنیم که به گفته‌ی این شرکت می‌تواند در سال ۲۰۱۹ اینترنت ۵G شرکت ورایزون را برای این گوشی به ارمغان بیاورد.

کد خبر 413921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha