همشهری آنلاین: ارتش و نیروهای مسلح سوریه عملیات خود را در جنوب شرق استان ادلب آغاز کردند و یکی از سرکردگان تحریرالشام (جبهه النصره) را به هلاکت رساندند.

 عملیات نظامی ارتش سوریه در استان ادلب آغاز شد

به گزارش ایرنا، منابع میدانی جمعه اعلام کردند: یگان های توپخانه و موشکی ارتش و نیروهای مسلح سوریه مواضع و مسیر تحرکات گروه تروریستی جبهه النصره را در جنوب شرقی استان ادلب هدف قرار دادند.

این آتش باری بیشتر بر مواضع گروه تروریستی تحریرالشام در شهرک‌های 'سرجه' و 'ام رجیم' در جنوب شرقی استان ادلب متمرکز است.

یکی از یگان های ارتش سوریه تجهیزات گروه تروریستی جبهه النصره درحدفاصل میان دو شهرک 'التح' و 'التمانعه' را هدف قرار داد و شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساند.

یکی از سرکردگان گروه تروریستی جبهه النصره به نام خالد الوزیر معروف به ابو عباده در این عملیات کشته شد.

گروه های تروریستی در مرزهای اداری استان حما و ادلب شامل صدها تروریست خارجی است که از طریق مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه شده و غالبا در گروه تروریستی جیش العزه و حزب ترکستانی فعالیت می کنند.

ارتش سوریه قبلا نیز از گسترش دایره عملیات خود در طول مرزهای اداری استان ادلب خبر داده بود.

استان های شمالی سوریه به ویژه ادلب با انتقال تروریست های سایر مناطق این کشور، هم اکنون به یک جامعه نامتجانس ازهم گسیخته تبدیل شده که گروه های تروریستی مخالف در ماه های گذشته از سراسر سوریه و براساس توافق ایجاد مناطق کاهش تنش به آن منتقل شده و با توجه به اختلاف عمیق این گروه ها با یکدیگر، به عرصه تسویه حساب های گروهی تبدیل شده است.

کشتار، ترور، بمب گذاری، حمله به نشست ها و جلسه های یکدیگر و دوئل از ویژگی های روزانه و عادی مناطق تحت تسلط تروریست ها در شمال سوریه و نزدیک مرزهای ترکیه است.

استان و شهر ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه پس از خروج ساکنان شهرک های فوعه و کفریا اکنون به صورت کامل در اشغال تروریست ها درآمده است.

سوریه از اسفندماه 1389 درگیر بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای خارجی از تروریست هایی از 120کشور جهان در قالب 100 گروه است که در میان این هجمه آمار تروریست ها تا 360 هزار نفر نیز اعلام شد.

در جریان پیشروی های ارتش سوریه و مقابله با گروه های مسلح و تروریستی شماری از آنها کشته، زخمی یا به کشورهای خود فرار کرده اند.

کد خبر 413867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha