همشهری آنلاین: استونی فیلم تهیه‌کننده‌ای را به اسکار معرفی کرد که با «نارنگی‌ها» تنها نامزدی اسکار را در تاریخ سینمای این کشور رقم زده است.

فیلم بگیر یا رهایش کن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل ورايتي، درام اجتماعي «بگير يا رهايش كن» به كارگرداني لينا تريشكينا-ونهاتالو سومين فيلم ايوو فلت در مقام تهيه‌كنندگي در پنج سال اخير است كه به نمايندگي از استوني در رقابت اسكار شركت مي‌كند. فلت چهار سال پيش «نارنگي‌ها» را روانه اسكار كرد كه نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي‌زبان شد و البته آن را به «ايدا» به كارگرداني پاول پاولكفسكي از لهستان واگذار كرد.

هفت فيلم برگزيده سينماي استوني به مرحله نهايي معرفي به اسكار راه يافته بودند كه در نهايت «بگير يا رهايش كن» شش رقيب ديگر را كنار زد تا بخت خود را براي موفقيت در نود و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار بيازمايد. پنج عضو از هيات هفت نفري كميته انتخاب فيلم برگزيده به اسكار به نخستين تجربه كارگرداني تريشكينا راي دادند. هر چند بر اساس اطلاعات سايت معتبر imdb، «بگير يا رهايش كن» هنوز به نمايش عمومي درنيامده است.

اين فيلم كه مي‌توان نام «آش كشك خاله» را هم برايش در نظر گرفت، داستان كارگري 30 ساله به نام اريك را روايت مي‌كند كه پس از شش ماه، نامزد سابق خود را با نوزادي در بغل مي‌يابد. زن دو راه پيش پاي پدر جوان مي‌گذارد؛ يا سرپرستي بچه را بپذيرد يا او را به پرورشگاه بسپرد. وجود مضاميني چون مسئوليت‌پذيري، والدين تنها و نابرابري اقتصادي مي‌تواند «بگير يا رهايش كن» را به گزينه‌اي محبوب راي‌دهندگان آكادمي اسكار تبديل كند.

فلت كه از تهيه‌كنندگان سرشناس سينماي استوني است، با «نارنگي‌ها» به كارگرداني ساسا اوروشادزه در 2014 نامزد دريافت دو جايزه اسكار و گلدن گلوب بهترين فيلم خارجي‌زبان شد. او سال بعد با «شمشيرباز» كلاوس هارو به فهرست ابتدايي 9 فيلم برگزيده اسكار راه يافت اما در ميان نامزدهاي نهايي جايي نداشت. اين فيلم نامزد كسب گلدن گلوب بود.

کد خبر 413836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha